10 начина да засилим имунната система

Photo by Louis Hansel on Unsplash

Photo by Louis Hansel on Unsplash

Автор: New Me

25 Ноември 2019

В сезона на грипа и настинките е много важно да подсилим тялото и имунната си система, за да можем да се справим по-бързо с предизвикателствата пред здравето ни. Ето 10 начина да засилите имунитета си, които доказано действат.

Намелете стреса

Дори да ви звучи невероятно, напрежението и стресът също влияят на физическото ни състояние. Те водят до различни болки и неразположения в тялото и отслабват имунната ни система. Затова се опитайте да избягвате стреса у дома и на работното си място, доколкото е възможно.

vessysday.com

В кухнята с Веси: Меки джинджифилови сладки

Правете любов

Един доста приятен начин да подсилите имунитета си. Доказано е, че сексът има редица ползи не само за емоционалното, но и за физическото ни състояние. Така че не се лишавайте от този отличен имуностимулатор в студените месеци.

Яжте много плодове и зеленчуци

Това е много важна част от здравето ви през цялата година. Не се лишавайте от сезонни плодове и зеленчуци, особено ако си ги набавяте от производители. През есента и зимата заложете на тикви, лимони, портокали, нар и др.

Растенията, които намаляват стреса

Природни стимулатори

За да се радваме на добър имунитет, трябва да положим допълнителни грижи, за да подсилим тялото си за предизвикателствата на грипния сезон. Отличен избор за пчелният прашец, джинджифилът, куркумата и др.

Не спирайте

Буквално. Не се лишавайте от движение, спорт, походи в планината или разходки сред природата. Това калява тялото, подобрява тонуса и подсилва имунната ни система.

pixabay.com

Как да намалим калориите без гладуване?

Не пропускайте часовете за сън

Неслучайно е казано, че сънят е здраве. Липсата му съответно води до неприятни последици за психическото и физическото ни състояние. Не се лишавайте от сън в зимните месеци, за да не се чувствате зле и да не сривате допълнително имунитета.

Намалете алкохола

Чаша вино вечер ни звучи като страхотна идея, но прекаляването с алкохола, особено в зимните месеци, е доста лоша практика. Той намалява съпротивителните сили на организма и съответно ни прави по-уязвими на вирусите.

Photo by Olav Ahrens Røtne on Unsplash

5 признака, че сте наистина интелигентни

Ограничете цигарите

Това по принцип си е ужасно вреден навик, но ако нямате силите и волята да го прекратите окончателно, непременно го ограничете поне за грипния сезон. Като всеки друг вреден навик, цигарите също влияят зле на тялото и имунната ни система.

Добра лична хигиена

Колкото и да сме безсилни понякога срещу вирусите, все пак трябва да правим онова, което поне зависи от нас. Едно от тези неща е добрата лична хигиена. Мийте ръцете си често, избягвайте контакт с болни хора и ако не се чувствате странно от това, ползвайте маска в претъпкани пространства като градския транспорт например.

Социални контакти

Обратно на представите, че социалните ви контакти могат да са допълнителен източник на зарази, не бива да избягвате приятните събирания и нещата, които ви карат да се чувствате добре. Когато се смеете и сте щастливи, тялото ви също се чувства по-добре и съответно е по-здраво. Така че се възползвайте и от този приятен начин да засилите имунитета си.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща