5 храни, които помагат на психичното ни здраве

Автор: New Me

21 Октомври 2018

Есента е изключително красив сезон, но наред с това може да носи негативи за настроението ни. Затова решихме да потърсим начин да се справим с един такъв евентуален проблем. Хранителните вещества в тези пет храни могат да дадат сериозен тласък на вашето добро настроение.

Жълъдова тиква

Това е малък вид зимна тиква с лек сладникав вкус. Тя съдържа по-големи количества антиоксиданти. Освен това в жълъдовата тиква има магнезий, който е важно хранително вещество за подпомагане при депресия и безпокойство. "Неотдавнашно проучване показва, че увеличаването на магнезия в хранителния режим може да доведе до значително намаляване на симптомите на депресия и безпокойство, независимо от възрастта или тежестта на депресията", казва диетологът Джен Филенуърт.

photo-1528496237352-2cb43f05806d.jpg

Ябълки

Разбира се, ябълките са в магазините целогодишно. Но те са особено вкусни в този сезон. Филенуърт казва, че през последните няколко години научните изследвания в областта на храненето са фокусирани върху ефекта от консумацията на ябълки и връзката й с осигуряването на защитни неврологични ползи. "Тъй като ябълките имат висок фитохимичен профил, те са отлични за предотвратяване на увреждането на ДНК, регулиране на хормоните и намаляване на оксидативните щети", обяснява тя. "Всички тези неща са пряко свързани с поддържането на добро психично здраве."

photo-1506813713591-56fc5e539b80.jpg

Тиква

Тиквата е може би най-популярният плод на есента. И така трябва да бъде, казва Филенуърт, особено след като съдържа минерали, които повишават мозъчната функция. "Тиквата съдържа лутеин и зеаксантин - и двете хранителни вещества са отлични за повишаване на спомените в паметта както при по-млади, така и при по-възрастни", обяснява тя. Освен това, тиквените семена са известни, че ви помагат да увеличите настроението си, нещо, което всички ние можем да използваме през това време на годината. Те съдържат аминокиселината триптофан. Включването на триптофан във вашата диета помага на мозъка ви да произвежда серотонин, химично вещество, известно с това, че повишава настроението и ви дава цялостно усещане на задоволство.

7.jpg

Куркума

Храната като лекарство не е нова концепция. Поради своите известни лечебни свойства, куркумата се смята за чудесна подправка за толкова много здравословни състояния, включително намаляване на симптомите на депресия. Също така има мощни антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Плюс това, вкусът е страхотен! Но не забравяйте, нужно е само малко поръсване.

photo-1459933083533-46381576caa9.jpg

Канела

Нищо не може да се сравни с аромата на канела. Добавянето на тази подсилваща настроението подправка към всяка храна или напитка може да помогне да стимулирате мозъка си. Също така помага за регулиране на кръвната захар, което допринася за цялостното добро настроение. ​​​​​​​

photo-1523300887219-f88796dd73b8.jpg​​​​​​​

 

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща