5 закона за здравословно отслабване

Автор: New Me

07 Юни 2017

В тази статия ще се спрем на няколко много важни правила за свалянето на излишните килограми. Запомнете ги добре, защото те наистина гарантират отслабване.

  1. РЕАЛИСТИЧНИ ЦЕЛИ

Относно желаните от вас килограми си поставете реална и постижима цел, защото килограмите са в пряка връзка и с вашата височина, и с годините ви. Има много формули за идеалното тегло, но ние ви предлагаме една от най - оптималните.

Ето и начина на изчисляване:

  • Жени под 40 г. – от ръста се изважда 110 и се получават приблизително идеалните килограми.
  • Жени над 40 г. – от ръста се изважда 100
  • Жени над 50 г. – от ръста се изважда 100 и към полученото число се добавят 5%.

Пример:

Ако сте висока 165 см, то идеалните ви килограми са около 55, и то за жени под 40 г. (165-110=55 кг)

За дамите над 40 г. теглото е вече около 65 кг (165-100=65кг)

За тези над 50 г. теглото се качва на 68 кг (165-100=65; 65*5%=3,25; 65+3,25=68,25 кг)

Естествено, не е без значение и вашата фигура, а и фактът, че на някои хора костите са по-тежки, затова две дами могат да имат еднакви килограми и все пак да изглеждат различно. Както се казва, важна е линията, т.е. как изглеждате.

  1. СРОК ЗА ОТСЛАБВАНЕ

Ако наистина сте решили да отслабнете, не си поставяйте срок, по – кратък от 3 месеца, защото точно тук се крие причината за толкова провалени диети. И това е така, защото на организма му е нужно известно време, за да се адаптира към променения начин на живот. Ето защо ви съветваме да бъдете търпеливи – може много да искате, но няма начин за 1-2 седмици да премахнете натрупаните през цялата зима килца. Всъщност и здравословното, и реалистичното отслабване е по около 1,5 кг на седмица.

  1. ПРАВИЛНО ХРАНЕНЕ

Храненето 4-5 пъти на ден е ключов момент към топенето на килограми. Това може да ви се стори абсурдно, при положение че десетки пъти сте гладували с какви ли не диети, но точно храненето по няколко пъти на ден е разковничето за отслабване.

Задължително закусвайте, обядвайте и вечеряйте, при това ако може в един и същи час, но внимателно подбирайте и балансирайте храната си, като е хубаво в нея да преобладават зеленчуците, а останалата храна да не е пържена. Но дори и да е приготвена диетично, не прекалявайте и не преяждайте. Абсолютно изхвърлете от менюто си сладкиши, мазни и тестени храни, както и газирани и алкохолни напитки. Е добре де, чаша бира може, все пак е пролет. Между основните хранения леките закуски обаче нека да са плодове или зеленчуци.

Тялото ни е перфектна машина, която се приучава на режим много лесно. Веднъж свикне ли организмът да приема храна в определен час, той няма да се опитва да съхранява мазнини в резерв и така не се трупат килограми.

  1. ВОДА, МНОГО ВОДА

За пиенето на вода всички знаем, но да припомним лозунга на отслабването – „Пийте вода“. Сутрин започвайте деня си с една чаша вода на гладно. По желание можете да е топла с лимон или джинджифил. Така ще събудите тялото си,  ще подготвите храносмилателния си тракт за прием на храна и ще подпомогнете метаболизма си, а с него и изгарянето на калории.

До края на деня трябва да сте изпили поне 8 чаши вода или горе – долу 1.5 л – 2 л.  В началото може да ви е малко трудно, но скоро сами ще искате да пиете вода просто защото организмът ви ще иска това.

А ето как се измерва необходимото количество според теглото:

Правилото е следното- на всеки 1кг се изпива по 30 мл вода.

Ако тежите 55 кг, то дневният прием трябва да е приблизително 1,65 л.

  1. ДВИЖЕНИЕ

Дори и да не ходите на фитнес или да не спортувате нещо конкретно, винаги има начин да се движите активно. Качвайте се по стълби, вместо да се возите на ескалатор или асансьор, слезте една спирка по-рано и извървете разстоянието до работата си на отиване, връщане, а защо не и  в двете посоки. Опитайте се сутрин да отделяте по 10-15 минути за кратка тренировка, но ако това ви е досадно, просто ходете, ходете пеша.

Спазвайте тези 5 закона на здравословното отслабване и за три месеца резултатът няма да закъснее. Всъщност какво са три месеца? Нищо работа са три месеца.  За сметка на това пък, успеете ли да задържите желаното тегло в следващата половин година, организмът ви ще го запомни и сам ще се стреми да го поддържа, като използва своите вътрешни механизми за регулиране на метаболизма.

 

 

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща