5 знака, че сте близо до бърнаут

pixabay.com

pixabay.com

Автор: New Me

01 Февруари 2018

Стрес, много работа и изхабени нерви. Това е ежедневие - или поне е често срещано, при голяма част от хората днес.

Как обаче да познаем, че сме близо до рухване и тотален бърнаут? Има няколко прости знака, които могат да ни помогнат да разберем, че е време да си дадем малко почивка и да обърнем повече внимание на здравето си.

Вижте още: 7 древни ритуала за ново начало

Болка. Тя може да се проявява в различни моменти и на различни места. Например под формата на главоболие, стомашни болки или проблеми с мускулите.

Гняв. Често стигате до гневни изблици или най-малкото сте много по-раздразнителни от обикновено. Дори за някакви дребни неща - сякаш нервите ви просто не издържат.

Вижте още: Гай Фокс

Апатия - трудно ви е да се концентрирате или да се развълнувате от нещо. През повечето време ви е апатично и уморено, и много от нещата преминават като "шум" покрай ушите ви.

Умора. Тя може да е както във физически, така и в емоционален аспект. Дори и малките задължения или рутинните задачи изпиват енергията ви и ви натоварват, какво остава за по-тежките моменти в работата или у дома. 

Ако забележите тези симптоми, няма да е зле да се обърнете към специалист. Или поне да предприемете някои мерки, за да подобрите състоянието си. Ето какво можете да направите:

Вижте още: 5 знака, че сте един за друг

- Упражнения - поне по 30 минути на ден. Може да са различни комплекси упражнения или просто разходка в парка. Ако пък смятате, че нямате 30 минути, които да отделите през деня, разделете ги на блокове от по 10 минути, три пъти дневно.

- Техники за ума - трябва да намерите начин да разпускате след дългия и изморителен ден. Дали ще е с медитация, с хоби, с нов домашен любимец или интересни книги - изборът е изцяло ваш. Просто намерете нещо, което ви доставя удоволствие и ви успокоява.

- Сън - безкрайно важен е. Трябва да си набавяте достатъчно от него. И най-добрият начин е да си наложите добър режим с ранно лягане. Дори и пред уикенда. Така ще сте много по-отпочинали.

- Социални контакти - често сме толкова уморени, че започваме все повече да отклоняваме поканите на приятели и близки да се виждаме. Това обаче също има своите последствия, защото още по-трудно разпускаме и се отърваваме от напрежението. Излизането дори за едно кафе с приятели може да ви помогне много да подобрите настроението си. 

- Хранене - заложете на по-здравословни храни и внимателно подбирайте менюто си. Трябват ви повече витамини и полезни храни, които ще ви засилят, без да доведат до качване на излишни килограми. 

Вижте още:

13 правила в обличането, които трябва да знаем

Каква половинка си според зодията?

ТЕСТ: Избери си аромат и разбери каква си

10 книги, които трябва да прочетете поне веднъж

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща