7 супер храни и ползите от тях

Автор: New Me

26 Ноември 2019

Не е тайна, че с напредването на възрастта телата ни започват да се разграждат. За щастие има всякакви промени, които можете да направите, за да забавите този процес на стареене. Балансираната диета е едно от най-добрите неща, които можете да направите, за да удължите живота си и да останете максимално дълго здрави и жизнени.

Има определени храни, които са полезни за вас на всяка възраст, но имат специални предимства от тези, ако прехвърляте 40-те. Това са все вкусни избори, на които можете да се насладите на всяко ядене. 


Боб  

С наближаването на средната възраст рискът от проблеми като диабет тип 2 и висок холестерол нараства. Добавянето на боб в ежедневната ви диета е фантастичен начин да свалите този риск обратно. Само ¾ чаша боб или леща всеки ден намалява лошия ви холестерол с до 5%. Фасулът също може да подобри нивата на кръвната захар при хора, които вече имат диабет. Има невероятна гама от боб и леща. Едно нещо, което трябва да запомните е, че ако изберете консервирани зърна, най-добре е да ги изплакнете преди ядене, защото консервираните храни са наистина с високо съдържание на натрий.

Овес  

Рискът от сърдечни заболявания е една мярка за здравето, която рязко нараства, след като мъжете ударят 45, а жените достигнат 55. Следователно, колкото повече храни за понижаване на холестерола можете да включите в диетата си, толкова по-добре. Овесът е чудесен за това поради вид разтворими фибри, наречени бета глюкан. Разтворимите фибри се свързват с холестерола по време на храносмилането и му позволяват да излезе от тялото ви, вместо да остане зад артериите. Целете поне 3 грама бета глюкан всеки ден, за да намалите нивата на холестерола с 5-10%. Заслужава си - хората, които ядат много овес, е открито, че имат по-малък риск от ранна смърт от хората, които не го правят. Овесът е много достъпен основен продукт, така че няма извинение да не го включите в менюто си. 

Ябълки  

Добрите стари ябълки са фантастичен диетичен основен продукт поради много причини. Ябълките понижават риска от диабет, като помагат за регулиране на нивата на кръвната захар. Те съдържат средно 5 грама фибри, които могат да понижат холестерола. А ябълките също съдържат вещество, наречено кверцетин, за което е известно, че понижава кръвното налягане.   Те също са надежден източник на витамин С, калий и антиоксиданти. 

Ядки
 
На солената закуска от време на време може да бъде много трудно да се устои, но когато идва под формата на чипс или бисквити носи безумно количество наситени мазнини и натрий. Опитайте вместо това ядки. Проучванията показват, че яденето на шепа смесени ядки всеки ден намалява риска от сърдечен удар и инсулт с 28%.
 
Листни зелени
 
Говорихме много за храни, които подобряват вашето сърдечно-съдово и метаболитно здраве, но какво ще кажете за мозъчната ви сила? Точно там влизат листните зелени. Последните изследвания установяват, че хората, които ядат много листни зелени, като спанак, къдраво зеле или ядки, сравняват по познавателна способност хора с 11 години по-млади, които рядко ядат тези храни.
 
Горски плодове

Друг фантастичен усилвател на мозъка включва плодове от всякакъв вид. Този сорт плод е с високо съдържание на определени фитохимикали, за които се смята, че увеличават притока на кръв към мозъка, като същевременно намаляват възпалението. Резултатът е по-бавният спад на паметта, свързан с възрастта, и по-ниският риск от развитие на Алцхаймер. Плодовете също са страхотни като цяло поради високото си съдържание на фибри и гамата от витамини и минерали. 


Моркови

Тъй като говорим за суперхрани, нека разгледаме морковите. Ето един зеленчук, който може да се възползва от всяка част от тялото ви, особено очите, устата, кожата и сърцето. Морковите понижават кръвното налягане и лошия холестерол, засилват имунната ви система, поддържат храносмилането и намаляват риска от рак и сърдечно-съдови заболявания. Причината морковите да са толкова добри за вас е техният уникален хранителен профил, който включва фибри, витамини А, В8, С, Е и К, минерали като желязо, калий, мед и манган, както и няколко вида антиоксидант, включително бета каротин.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща