Алкални храни за по-добро здраве

Автор: New Me

11 Юни 2018

Алкалните храни са с огромни (не)подозирани ползи за здравето на организма ни. Заложете в дневното си меню на тях и няма да съжалявате.

Спанак

Този зеленчук може да елиминира свободните радикали, както и да подобри паметта ви и да запази сърцето си силно, тъй като е богато на антиоксиданти. Освен това може да стимулира мозъчната функция. Спанакът също е с ниско съдържание на мазнини и холестерол и има витамин А, С, К, В6 и съдържа магнезий, калий, калций, цинк, желязо и ниацин.

Лимони

Лимоновият сок може да ви помогне да намалите риска от инсулт, както и при лечението на камъни в бъбреците. Друга положителна страна, която има лимона, е, че помага в борбата с рака, предотвратява запек и високо кръвно налягане. Съдържа витамини Е, А, С, В6 и много важни минерали като цинк, калций, калий, мед и рибофлавин.

 Киноа

Може да помогне с нивото на холестерола и кръвната захар в тялото ви. Това всъщност е храна, която е най-богата на протеини и в сравнение с другите зърнени храни има двойно повече количество фибри. Също така е богата на манган, магнезий, рибофлавин, лизин и желязо.

Елда

Може да подобри здравето на сърцето ви, да предотврати диабета и да увеличи енергийните ви нива. Елдата също така ще запази тялото ви топло, така че това го прави перфектно хранене за зимните студени дни. В допълнение е чудесен източник на витамини, желязо и протеини.

Пъпеш

Пъпешът ще изчисти токсините от тялото ви и в същото време ще ви хидратира. Водното съдържание, което този плод има, всъщност е много високо, затова е добър пример за алкална храна.

Зехтин

Зехтинът ще регулира нивата на кръвната захар и ще намали риска от сърдечни заболявания. Той е богат източник на витамин Е, мононенаситени мастни киселини и антиоксиданти. Така че горещо ви препоръчваме да включите зехтинът с менюто ви.

Банани

Ако сте един от тези хора, които искат да отслабнат, добре е да добавите банани към ежедневната си диета. Бананите са плодовете, които балансират нивата на кръвната захар, защитават сърцето и подобряват храносмилането. Освен това бананите са богати на фибри, както и хранителни вещества като калий, манган, витамини В и магнезий.

Ленено семе

Тези семена ще поддържат сърцето ви здраво, но и  ще ви помогнат да контролирате горещите вълни при менопаузата. Те се считат за алкална храна, тъй като са богати на фибри, антиоксиданти и витамин Е.Можете да смилате семената и да ги добавяте към почти всяко хранене.

Карфиол

Карфиолът ще повиши здравето на сърцето и има и противовъзпалителни свойства. Една порция от този зеленчук ще осигури 77% от дневната нужда от витамин С. Освен това е богат на рибофлавин, калий, магнезий, витамин К, тиамин и манган.

Авокадо

Авокадото помага при усвояването на хранителните вещества от зеленчуците и плодовете, както и да контролира нивата на холестерола и да направи сърцето ви по-силно. Освен това авокадото съдържа фибри, хранителни вещества и мононенаситени мастни киселини.

Грозде

Гроздето помага за намаляване на безпокойството и хипертонията. Този плод може да намали риска от рак на белия дроб, простатата, дебелото черво, хранопровода, панкреаса, ендометриума и устата, поради неговите полифеноли (антиоксиданти).

Морков

 Този зеленчук може да подобри процеса на мислене и зрението ви, поради съдържанието на бета-каротин (група пигменти), които ви предпазват от увреждане на свободните радикали. Морковите също имат високо съдържание на витамин К, С, А, В8, желязо, калий и фибри.

Броколи

 Броколите са растителни продукти, които подобряват кръвообращението, поради високите количества желязо. Той ще поддържа сърцето ви здраво, ще подобри състоянието на костите ви и ще намали нивата на холестерола. Освен това броколите също така са мощен антиоксидант, който помага в борбата с рака. Те са богата на мед, фибри, калий и витамин К, В6, С и Е.

Горски плодове

Плодовете могат да подобрят кожата ви и са добра храна за забавяне на процеса на стареене. Те ще съхранят умът ви бистър и ви предпразят от загуба на паметта.Плодовете също така намаляват риска от специфични видове рак, подобряват храносмилането и имат високо съдържание на фибри и антиоксиданти.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща