Бъди в хармония с Лена Лалчева: 7-дневният експеримент

Photo by Jordan Whitfield on Unsplash

Photo by Jordan Whitfield on Unsplash

06 Март 2018

Предлагам ви да пробвате този 7-дневен експеримент. Той ще ви помогне за постигането на релаксацията "тяло-ум".

Отделете време за тези моменти всеки ден и ги планирайте предварително. Дайте на тези моменти име, което ви харесва на вас, и което ще ги направи значими във вашите очи. 

Осигурете си пълно спокойствие и гледайте никой да не ви безпокои през следващите 15 до 20 минути. Подходете отворено, с любопитство, като към игра – това ще подпомогне процеса.

Вижте още: Що е то катастрофално мислене?

Започнете почивката, като седите неподвижно и се фокусирате върху дишането си. Дишането става през носа. Можете да използвате дума, като „мир”, „тишина”, „спокойствие” или друга желана от вас, която да си повтаряте мислено по време на издишането. 

Като започнете да мислите за нещо, задайте си въпроса: „Ще допринесе ли тази дейност за моето спокойствие и вдъхновение?”. Ако отговорът е положителен, направете я. Ако отговорът е отрицателен, изчакайте мисълта да отмине, без да се вълнувате. 

Вижте още: Кратък път към щастието

В случай, че дейното ви съзнание не спира да ви тормози или започнете да се осъждате за това, което изживявате, просто се върнете обратно към настоящия момент. Ако се разсеете или започнете да се наблюдавате критично отстрани, просто насочете вниманието си обратно към думата и дишането. 

Правете това в продължение на 15 до 20 минути. Стремете се с всяко издишване, да изхвърлите от себе си напрежението, схващанията, стресът и тревогите, които задържате в тялото или ума си.

Каквото и да се случи, наслаждавайте се на преживяването. 

Вижте още: Как да разпознаем депресията?

След като практиката свърши, върнете се към преживяното, преценете как се чувствате. Какво научихте за себе си? Какви прозрения ви озариха? Беше ли ви приятно? Бихте ли си подарили още един такъв момент?

Релаксацията е заимствана от книгата на Д-р Марк Аткинсън „Осемте стълба на емоционалното здраве”.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща