03 Януари 2018
Добави в любими

Да живеем здравословно: Изчисти мазнините!

След празниците, след богатите софри и хилядите малки и големи прегрешения по отношение на храненето идва ред за най-трудното - изчистването на мазнините.

Или да свалим килограми и да изчистим токсините и мазнините от организма си.

Звучи малко страшничко... Наистина аз от личен опит зная, че това си е цяла една наука. Ще се опитам от тук да ви бъда полезна с някой и друг съвет. Целта е да превърнем вредните мазнини в гориво.

Първо, спазвайте принципа на здравословното, балансирано хранене - хранете се редовно, на 3 часа, като бебетата. Това е важно за обмяната на веществата.

Не се подлагайте на гладуване, много е вредно! Размерът на порциите ви да е стандартен, да не ви липсва протеин /белтък/, да имате 25 -30 гр. фибри в менюто си. Това са неща на пръв поглед маловажни, но е част от здравословното хранене и е неизбежна част от чистенето.

Водата - пречистващата вода!

Човек си има индивидуална потребност от вода, казвам, че на всеки размерът на чашата е според неговите индивидуални потребности. Но трябва да се пие вода! Всичко мръсно от нас излиза в течно състояние... Водата да е поне на стайна температура! Това ще ви помогне да горите калориите по-ефективно и да изхвърляте мазнините в същото време.

Да живеем здравословно: 20 мита за борбата с излишните килограми

Ето и няколко съвета за плодовете или как да ги превърнете във ваш съюзник по време на изчистването. Включете в менюто си грейпфрут, мандарина, краставица и листа прясна мента. Защото витамин С, който ще откриете в грейпфрута, помага на тялото да превърне мазнините в гориво за вашето тяло и да им попречи да се натрупват. Мандарините ви помагат да стабилизирате нивата на кръвната захар и засилват процеса на изгаряне на калории. Любимата на всички ни краставица действа като естествен диуретик - пречи на тялото да задържа вода. Задължително листни зеленчуци и най-вече зеле, то е с високото съдържание на фибри, а това ви помага да се чувствате сити срещу скромно количество калории. Ментата пък е една от подправките, които подобряват храносмилането.

Като цяло наблягайте на зелените листни зеленчуци. Препоръчвам ви да завишите консумацията на броколи, зелен фасул, тиквички, спанак, маруля. Освен всичко друго, тези храни са с нисък гликемичен индекс, което значи, че ще ви дават енергия и няма да чувствате отпадналост.

Всеизвестно е, че лютото влияе на метаболизма. Съветвам ви да овкусявате месото си (пилешко, телешко и риба) със смес от следните подправки: лют червен пипер, синапено семе и куркума в съотношение 1:1:1. Но най-важното е да консумирате месо, защото така си давате качествен протеин на организма. Но консумацията на месо и плодове да е преди 16 часа.

Вижте още: Да живеем здравословно: Дневен белтъчен прием

Вместо да се тъпчете с боклуци, хапвайте карфиол! Можете да си приготвите например карфиола на фурна с малко зехтин, черен пипер. Печете 20 минути на 220 градуса. Или да си направите туршия от карфиол, като го сварите за 2 мин. в подсолена вода и го оставите за 12 часа във водата, в която сте го варили и добавен оцет. Карфиолът е една от храните, които се грижат за здравето на черния дроб. Той пречиства "филтъра" на човешкото тяло и същевременно помага за свалянето на килограми.

Това е в общи линии, много ми се иска да съм ви била полезна, но ако имате нужда от индивидуална програма за детокс, потърсете ме! С удоволствие ще ви помогна!

0888 22 11 84 - Даниела

Вижте още:

Да живеем здравословно: Що е то здравословен начин на живот?

Да живеем здравословно: Защо трябва да отслабна? Трябва!

Да живеем здравословно: Нека да провокираме сами тялото ни да гори мазнини
 

Предишна Следваща