05 Декември 2017
Добави в любими

Да живеем здравословно: Как да остаряваш здрав и щастлив?

Хранете се балансирано!

Това означава храната ви да съдържа всичките 5 групи храни в правилното съотношение, като по-голямата част се състои от въглехидрати, зеленчуци и плодове, яйца, птиче месо и риба, кисело мляко и извара, а мазнините и мастните източници формират най-малката част от дневната ви необходимост. Здравословните източници на мазнина са препоръчителни, като например тези с ниско съдържание на наситени мазнини и високо съдържание на полиненаситени и мононенаситени мазнини заедно с омега3-мастни киселини. Придържайте се към минимален прием на сол и захар. Хранете се на 3 часа и пийте достатъчно за килограмиjе си вода!

Непрекъснато движение

Движението е един от главните акценти, изграждащ правилния и здравословен начин на живот, защото при липсата дори и на един компонент от цялостната верига, нещата не биха били ефективни. Например, една добре балансирана диета не е достатъчно пълноценна, ако не е допълнена от движение. То спомага на тялото да е тонизирано и хранителните вещества да достигнат до всички части на организма. Излишната мазнина и нивото на кръвна захар достигат до своя предел чрез повишените енергийни нива по време на самата тренировка. Или по-простичко казано  - 80% е балансираното хранене и 20% е движението!

Вижте още: Да живеем здравословно: Дневен белтъчен прием

Избегнете тютюнопушенето и прекаления прием на алкохол

Тютюнопушенето вреди и образува “димна завеса” върху начина ни на живот, като неблагоприятният ефект на цигарите и никотина е добре познат на всеки. Приемът на алкохол влияе по същия начин както тютюнопушенето и при прекалена консумация нанася катастрофални поражения в дългосрочен план (повишава риска от сърдечносъдови заболявания).

Спокоен сън

В зависимост от организма на човек се препоръчва минимум между 6 и 8 часа сън. Сънят не само подпомага намаляването на стреса, но също така е начин да отпочинат всички части на тялото - от главата до петите (включващи мозък, сърце, ендокринна система, храносмилателна система, нервна система и др.)

Да живеем здравословно: 20 мита за борбата с излишните килограми

Поддържайте правилното тегло

Една от главните препоръки за здравословен живот е поддържането на правилното тегло за организма. Това не означава да се влияете от модните съвети и тенденции за това кое е правилното тегло и кое не, а да се уверите, че поддържате правилните килограми. Теглото ви трябва да е съобразено с височината ви, нито прекалено малко, за да не изглеждате нелепо, нито твърде голямо, граничещо със затлъстяване.

Избягвайте стреса

Една от често срещаните пречки в живота ни е стресът, който е неизменна част от начина на живот на новото поколение. Може да се прояви при диабет и сърдечносъдови заболявания, дори рак. Трябва винаги да опитваме да избягваме стреса чрез различни техники, включващи тренировка и непрекъснати консултации.

Мога да ви помогна, потърсете ме на 0888 22 11 84 Даниела Данчева.

Вижте още:

Да живеем здравословно: Що е то здравословен начин на живот?

Да живеем здравословно: Защо трябва да отслабна? Трябва!

Да живеем здравословно: Нека да провокираме сами тялото ни да гори мазнини
 

Предишна Следваща