07 Ноември 2017
Добави в любими

Да живеем здравословно: Нека да провокираме сами тялото ни да гори мазнини

Ще се опитам сега да направя един тренинг с вас. Да превърнем тялото си в горелка за мазни... Е, готови ли сте? Започваме ли?

Не толкова бързо!

Едно нещо, което винаги трябва да се помни по време на обучението, е, че успехът до 80% зависи от правилното хранене и 20% е движението! Аз искам да ви помогна да увенчаете амбициите си с успех, така че ще ви кажа някои от изгарящите мазнини храни и така ще накарате тялото си да работи като пещ за изгаряне на мазните.

Протеини, протеини, протеини!

Да, познахте, горящата номер едно храна на мазнини е протеинът. Когато говорим за горене на мазнини, белтъкът, или протеинът, е много важен. Консумацията на протеин води до термогенен ефект в тялото - това е така, защото протеинът отдава повече енергия на тялото, което означава, че в крайна сметка изгаряме всъщност 30% от калориите, които консумираме!

Това води до производството на допълнителна енергия за тялото ви и дава тласък в обмяната на веществата, която продължава да работи много часове, дори след като сте приключили с яденето! Не само това, но протеинът е известен като най-важен хранителен макроелемент, благодарение на който сме сити, което намалява злоупотребата с калориите. Белтъците са животински и растителни, и се усвояват по различен начин. Ако получаваме само животински белтък, то тялото ни усвоява едва 30% процента от него. Не е достатъчно, но пък е качествено. Трябва ни и растителен белтък - той се усвоява на 100%, но пък не е качествен като животинския и така пак си идваме на думата за балансирания протеин. Нека да видим откъде да си набавим животински белтък.

salmon-518032_1280.jpg 

От големи месни пържоли. Червеното месо има няколко предимства, включително, че е добър източник на витамини от групата B и желязо, но трябва да се консумира в умерени количества, поради високото съдържание на мазнини. Високата консумация на червено месо се свързва с някои видове рак и други сърдечни заболявания, толкова много, че е препоръчително да се консумира по-малко от 90 грама на ден червено месо и по-малко от 50 грама преработено месо! Но можете да получите изгаряне на мазнини от по-здравословни протеинови източници: като постно месо, риба и яйца, които ви дават възможност да си набавите много протеин! Добри източници на постно месо са пиле и пуйка, повечето риби: като треска - тя е с много ниско съдържание на мазнини, с изключение на мазна риба - като сьомга. Тя наистина предлага здравословни мазнини под формата на омега-3, но е препоръчително да ядем един път седмично от тази мазна риба.

Яйцата са добър източник на протеин и съдържат витамин В12 - витамин, необходим на организма за метаболизма. Но ако не обичате да готвите, можете да получите изгаряне на мазнини вследствие на протеиновия ефект от протеин на прах. Но трябва да се има в предвид вашата индивидуална нужда, а тя се изчислява от специалист.

Да живеем здравословно: Защо трябва да отслабна? Трябва!

А сега за растителния белтък - боб и бобови растения.

beans-2014062_1280.jpg

Бобът и бобовите растения не са само за вегетарианци, те са много полезни за всички. Изключително важен източник на протеин са за хора, които не могат да ядат месо. Бобът и бобовите растения са с ниско съдържание на калории, пълни  са с протеини! При това бобовите растения, като лещата например, съдържат важни минерали - като желязо. Пълнозърнестите храни са източник на въглежидрати. Когато говорим за балансирано хранене, не може без тях. Въпреки, че повечето хора се плашат и обикновено реагират ето така: О тези страховити въглехидрати! Изгаряне на мазнини = без въглехидрати, така ли?

Не е задължително!

wheat-2713927_1280.jpg

Пълнозърнестите източници на въглехидрати са страхотни за изгарянето на мазнините. Това е така, защото пълнозърнестите храни, като овесените ядки и пълнозърнести хлябове, са с ниско съдържание на мазнини и високо съдържание на фибри, протеини, а това дава повече енергия на организма ни. Овесената каша е по-консумираната храна сред фитнес ентусиастите. Поради високото си съдържание на фибри тя създава чувство за ситост за по-дълго, като предотвратява спадове на кръвната захар! Когато купувате овесена каша, трябва да бъдете внимателни и да стоите настрана от такава със съдържание на захар. Гледайте да са овесени ядки и продукти с етикет "пшеница", защото теза са продуктите с висок процент на фибри.

Нискомаслените млечни продукти

drip-175551_1280.jpg

Млечните продукти са добри за вас по много причини, те предоставят калций и поради това са добри източници на витамин D. И двете неща са важни за растежа на костите, а и това ни помога за изграждането на мускули. Консумирането на мляко и млечни продукти, като киселото 2% мляко (не прясното - то не се усвоява от възрастни хора и само затлачва с шлаки тънките ни черва), е идеално за изгарянето на мазнини и загуба на тегло. Кисело мляко, извара и сирене - по този начин си набавяме високо съдържание на протеин, и така форсираме метаболизма си! Ето ви нещо подходящо за закуска например: извара и кисело мляко с лъжичка протеин на прах, смесват се с няколко сурови ядки - бадеми, и сте си приготвили невероятна и полезна вкусотия!

Да живеем здравословно: Що е то здравословен начин на живот?

Чай

peppermint-2816012_1280.jpg

Чаят съдържа две ароматни химични съединения, наречени поли-феноли. Те имат полезните антиоксидантни свойства, обаче видовете поли-феноли в различните чайове са много различни. Зеленият чай съдържа катехини, EGCG, и те увеличиват скоростта на термогенезата в организма. Това води до ускоряването на вашия метаболизъм при използването на мазнини за енергия. Или по-просто казано - обръща мазнините в енергия. Супер! Не само това, но чаят съдържа и кофеин. Всичко, което е стимулант, повишава сърдечната честота, което пък гори калориите в тялото по-бързо от мазнините. За това кофеинът, когато е в малки количества, е добър приятел ... Чрез стимулиране на адреналин в организма, той води до разграждането на мазнините и подобрява вашия метаболизъм.

Ядки!

mixed-1938302_1280.jpg

Яжте сурови ядки! Може да се мисли, че от ядките се пълнее много, но в действителност те помагат и за изгарянето на мазнините! Без да навлизаме в прекалено много подробности - химикали, намиращи се в ядките, пречат на определени хормони, свързани с проблеми на щитовидната жлеза, и помогнат да се стимулира метаболизмът ви. Те съдържат добри източници на мазнини и някои протеини. Като говорим за топене на мазнини, не може да не споменем и авокадо! Авокадото съдържа моно-ненаситени мазнини, които помагат за потискането на складиране на мазнините и това ускорява метаболизма! Такъв е и ефектът от гуакамоле!

cinnamon-92594_1280.jpg

Ако добавите канела към кисело мляко, плодове, овесени ядки и маринати, ще спрете съхраняването на мазнини в тялото си. Например, чрез увеличаване на скоростта, тялото ни пренася глюкоза в клетките, това означава, че нашите нива на инсулин реагират на натоварването драматично и повече глюкоза се използва като енергия!

Да живеем здравословно: 20 мита за борбата с излишните килограми

Люто, горещо, горещо!

cayenne-peppers-2779828_1280.jpg

Спрете да слушате, че червените люти чушки са вредни и ги добавете към вашата храна! Лютите чушки съдържат съединение, наречено капсаицин, което излъчва топлина, загрява тялото и ускорява метаболизма, топи калории и натрупаните мазнини. Сега идете и се опитайте да намерите най-лютия червен пипер...

Като цяло, видимо е, че можете и сами да си помогнете с изгарянето на мазнините в тялото, но чрез правилно хранене, с правилните хранителни добавки и повече движение.

Аз лично мога да ви помогна, потърсете ме на 0888 22 11 84 Даниела Данчева.

Предишна Следваща