27 Септември 2017
Добави в любими

Да живеем здравословно: Що е то здравословен начин на живот?

Какво знаете за здравословния начин на живот? Стане ли дума за здраве и болести, за спортни постижения или добра форма, винаги се стига до фрази като „здравословен начин на живот” и „здравословно хранене”. Дали това са само думи или имат някакъв дълбок смисъл? Какво означава „здравословен начин на живот”? Това е организация на ежедневието и цялостния ви живот по начин, който се доближава максимално до потребностите на организма ви, така че да функционира той оптимално и да прояви пълния потенциал, дарен му от природата.

Днес повечето хора дори не се сещат за това. Липсата на време, припряността и стресът, недостатъчният сън, хапването на крак и преяждането, работата, физическите и психически натоварвания, хиперактивността и обездвижването, склонността да натрупвате съсипващи емоции в себе си, цигарите, алкохолът и лекарствата, водещи до привикване – всичко е безкрайно далече от нуждите на тялото ви и условията, за да е то здраво и жизнено. По-скоро постепенно и сигурно влекат дисбаланс, разстройства, увреждания и болести на жизнените системи и органите. За да се противопоставите на тези разрушителни тенденции, са необходими желание, усилия и постоянство за постигане на цялостна реорганизация на живота ви. Само вие можете да я извършите. Кои са основните елементи на здравословния начин на живот. Ритмичност на основните жизнени активности, съвпадаща до голяма степен с естествените биологични ритми на организма ви. Ще я постигнете, като известно време се наблюдавате – кога сте най-активни, кога ви се доспива, кога се събуждате без часовник, кога имате нужда от храна и колко често, и съобразите дневния си режим с наученото. Ако денонощното ви разписание следва естествения за вас биологичен ритъм, няма да претоварвате тялото си, а ще се възползвате максимално от върховите му моменти и ще почивате пълноценно, когато жизнената му активност е най-слаба. Постарайте се да спите между седем и осем часа на нощ.

Храненето има няколко аспекта:

•Качество на храната. Тя трябва да е с минимум преработка. Белите рафинирани продукти са загубили значителна част от важните хранителни вещества. Полуфабрикатите и готовите храни са с много трансмазнини, захар и сол, добавени синтетични подобрители и т. н. Те съдържат много калории, малко полезни и много вредни вещества. Затова хапвайте повече пресни продукти, зеленчуци и плодове.

•Начин на приготвяне. Дори в домашни условия можете да превърнете прясната храна във вредна – с пържене, препичане, пресоляване, прекаляване с пикантни подправки, които дразнят стомашно-чревния тракт и черния дроб.

•Режим. Хранете се по едно и също време с малки порции и промеждутък между отделните хранения около 3 часа.

•Допълнителен прием на витамини, минерали, адаптогени и пробиотици от естествен произход, които ще компенсират обеднения състав на доста от храните, вредното влияние на замърсената околна среда и стреса. Така ще осигурите безпроблемна работа на стомаха и пълноценно усвояване и оползотворяване на приетата храна за функциониране и регенерация на клетки, тъкани и органи; ще стимулирате метаболизма и ще попречите на натрупването на мазнини. Физическа активност, съобразена с индивидуалните ви възрастови характеристики и здравословно състояние. Много от функциите на отделните жизнени системи на организма се изпълняват оптимално при движение. Умереното натоварване заздравява сърцето, стимулира дихателната дейност, подкрепя имунитета, повишава издръжливостта, забавя умората, подобрява всички жизнени показатели. Звучи просто и лесно и е такова. Трудното е само докато формирате определени навици. А ползите – те се измерват със стабилизирано здраве, добро самочувствие, подобрен външен вид и физическа форма, ново отношение към света, себе си и другите.

А ако искаш да промениш хранителните си навици и да се радваш на здраво и хармонично тяло, можеш да се свържеш с Даниела Йорданова, консултант по здравословно хранене и контрол на теглото, на телефон 0888 22 11 84

Предишна Следваща