Храни, които доказано забавят стареенето

Автор: New Me

27 Септември 2019

В допълнение към ежедневната защита на кожата със слънцезащитен крем, дерматоложката Наоми Бейнарт препоръчва консумацията на определени храни, които ще помогнат да се защити кожата от необратимите щети, които могат да бъдат причинени от слънцето, а и от напредването на годините. „Научно доказано е, че това, което ядете и пиете, също може да има голямо значение за защитата на кожата ви и за противодействие на въздействието на тези застаряващи UV лъчи“, казва Бейнарт.

Ето петте одобрени от диетолозите храни и билки, за да предпазите кожата си и да ви помогнат да се радвате възможно най-дълго на сияйно лице.

Зелен чай

Пиенето на зелен чай може да защити кожата и да подобри външния й вид с течение на времето. Като страхотен антиоксидант, вече известен с предимствата си против стареене, не е изненада, че зеленият чай също може да помогне за защита на кожата ви от вредните елементи. В едно проучване е доказано, че зеленият чай не само защитава кожата, но подобрява еластичността и външния вид с течение на времето.

„Жените, които пият зелен чай с богат полифенол в продължение на 12 седмици, имат намалено зачервяване на кожата в отговор на UV лъчение (симулиращо слънчева светлина), както и по-добра еластичност на кожата и по-малко грапавост, лющене и загуба на вода“, каза Бейнарт. Тя препоръчва да изпивате по няколко чаши на ден, за да поддържате кожата си щастлива.

Моркови

Каротеноидите, които се натрупват в кожата от яденето на моркови, могат да помогнат за блокирането на UV лъчите.

„Морковите са супер богати на антиоксидантни каротеноиди“, казва Бейнарт. В проучване е установено, че антиоксидантните каротеноиди се натрупват в кожата и спомагат за нейното предпазване от UV увреждания.

Бейнарт препоръчва да готвите морковите, защото по този начин ще усвоите каротиноидите по-добре. Тя предлага да приготвите печени нарязани моркови в зехтин или кокосово масло и да ги консумирате топли или студени като може да ги комбинирате с каквото ви е вкусно.

Куркума 

Куркумата има антиоксидантни и противовъзпалителни ефекти, които помагат да се предпази кожата от увреждане на слънцето. Всички обичаме да готвим с куркума, но кой знае, че това може да е ключът към блестящата кожа?

Проучванията показват, че благодарение на антиоксидантните си и противовъзпалителни ефекти, куркуминът в куркумата може да помогне за защита на кожата ни от увреждане на слънцето. Куркумата, известна като „Златната богиня“ в Индия, е научно доказано, че подобрява кожата, предпазва я от преждевременно стареене и подпомага заздравяването на кожата и обновяването на клетките. Според Бейнарт, има и противовъзпалителни свойства да неутрализира свободните радикали в кожата, преди да повредят клетките.

Алое вера

Известно е, че алое верата успокоява кожата и лекува слънчеви изгаряния, когато се прилага локално, но консумирането му също може да има големи ползи за вашия външен вид и цялостно здраве.

„Приемането на алое като напитка или добавка може също да има свойства против стареене“, каза Бейнарт. Едно проучване на 30 жени установи подобрения в бръчките и еластичността на кожата - признаци на стареене в отговор на слънчева светлина - след 90 дни от приема на добавка с алое вера.

Нар

Яденето на семена от нар може да намали набръчкването на кожата в резултат на излагане на слънце. Хвърлянето на шепа семена от нар върху вашата салата може да има дълготраен ефект върху кожата ви.

„Тези вкусни червени бижута вътре в нара са богати на естествено съединение, наречено елагова киселина“, казва още Бейнарт. Проучвания са открили, че консумацията на елагична киселина може да помогне за намаляване на бръчките на кожата в отговор на UVB лъчение.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща