7 храни, които спират болката

Автор: New Me

08 Януари 2020

Една болка се явява отговoр на въпзпалителен процес в тялото. Хроничното възпаление играе огромна роля при сърдечни заболявания, артрит, астма, рак и деменции. Чрез контролиране на възпалението можем да контролираме болката си и да намалим шансовете за развитие на заболявания.

В същото време знаете ли, че храните могат да увеличат възпалението? Захарта и бялото брашно са огромни виновници. Добрата новина е, че храните също могат да намалят възпалението, включително хроничното, и да се борят с ракови и други заболявания.

Най-добрата новина е, че всички тези храни имат добър вкус! И лесно могат се добавят към вашата диета.

Омега-3 мастни киселини

Ето една много здравословна мазнина, открита в много източници. Известно е, че богатите на Омега-3 храни се борят с възпалението. Всъщност, проучванията показват, че мишките, хранени със зехтин Екстра върджин, са спрели развитието на артрит и намаляват отока на ставите. Възпалителните маркери намалели с между 1/3 и 1/2.

Най-добрият източник на Омега-3 са тлъсти риби като сьомга, риба тон, пъстърва и скумрия. Чиа семената, орехите, яйцата и ядките също са с високо съдържание на Омега-3. С тях може да усетите намаляване на болката, както и редица други предимства.

Чесън

Чесънът, лукът и празът съдържат антиоксидант - кверцетин, който може да облекчи възпалението. Чесънът е особено ефективен. Можете да вземете около 4 скилидки суров чесън или прах. Тъй като толкова много суров чесън може да разстрои стомаха ви, повечето експерти препоръчват стар чесън. Чесънът също е борец срещу рак и може да намали риска от сърдечни заболявания и деменция. Не можете да сбъркате с него!

Череши

Черешите съдържат антиоксидант - антоцианин, който е известно противовъзпалително средство. Изследванията показват, че тръпчивите череши са най-ефективни. Можете да си приготвите сок, но никога не добавяйте захар, защото ще изгубите полезните свойства. 

Зелен чай

Зеленият чай е противовъзпалителна супер храна. Толкова е добра за всяка част от тялото ви, че трябва да го изпиете, дори и да не ви боли! Зеленият чай съдържа антиоксиданти, които намаляват възпалението. И други здравословни свойства - намалява риска от рак, топене на мазнини в корема, бори се с махмурлука и намалява депресията.

В него няма много кофеин, така че можете да го пиете следобед или вечер, без да нарушавате цикъла на съня си. Не добавяйте подсладители и не унищожавайте ползите!

Пълнозърнести храни и боб

Пълнозърнестите храни и бобът се борят с възпалението, докато техните братовчеди, бяло брашно и бял ориз, могат да увеличат хроничното възпаление. Храни като овесени ядки, семена от чиа, кафяв или див ориз имат по-ниски нива на С-реактивен протеин. Тези протеини са „маркери“ за възпаление, свързано със сърдечни заболявания, диабет и ревматоиден артрит.

Фибрите също са много важни за поддържането на червата ви здрави, при загуба на тегло, борба със сърдечни заболявания и понижаване на кръвното налягане. Изберете фибрите си разумно и не добавяйте масло, сирене и други храни, които увеличават възпалението.

Куркума

Куркумата е подправка с дълга история в народната медицина за предпазване от възпалителни заболявания. Вече има изследвания, които да подкрепят твърденията. Куркумата е с високо съдържание на куркумин, антиоксидант и противовъзпалително средство.

Тъй като вероятно не можете да ядете достатъчно куркума, за да се възползвате, вземете добавки с щипка черен пипер или се насладете на чай от куркума. Добавете една чаена лъжичка смляна куркума във вряща вода, оставете да къкри 10 минути. Добавете малко лимонов сок и щипка черен пипер и се насладете.

Джинджифил

Друга подправка - джинджифилът, е мощно противовъзпалително средство. Може да ви хареса като чай, храна или лека закуска - захаросан джинджифил. Едно проучване установява, че екстрактът от джинджифил помага на 63% от участниците с остеоартритна болка в коляното. Доказано е, че два грама джинджифил на ден намаляват мускулните болки. Ако сте прекалили с тренировката, джинджифилът може просто да ви помогне да се почувствате по-добре.

Джинджифилът също помага за понижаване на кръвните захари и се бори със сърдечните заболявания. Чаят от джинджифил също може да успокои разстроен стомах.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща