Храни, които забавят стареенето

Автор: New Me

12 Август 2018

Колагенът е основният структурен протеин в различни съединителни тъкани в тялото на човека. Той е отговорен за еластичността на кожата. Така че, ако забележите, че се появяват бръчки, това е сигнал, че нивото на колаген в организма ви е намаляло. Поддържането на добра диета е един от начините за забавяне на процеса на прекъсване на протеините, а оттам и забавянето на стареенето.

Колагенът понякога се нарича "лепило", защото тялото ни просто ще се разпадне без него.

Вижте още: Сигналите, че не пиеш достатъчно вода!

Както вече казахме, колагенът е протеин. Това е 30-40% от целия протеинов материал в тялото ни. Колагенът поддържа кожата млада, но може да се намери и в масла, косми, стави и чревна тъкан. Има 16 вида колаген. Най-разпространените (90%) се състоят само от 3 вида. Колаген тип I и тип II се откриват в кожата, костите и сухожилията; колаген тип III също се среща в ставите.

Човешкото тяло може да произведе необходимото количество колаген самостоятелно. Въпреки това след 25-годишна възраст нивото на естественото му производство започва да се забавя. Това е времето, когато могат да се появят първите бръчки, последвани от артрит. И сега, нека да разгледаме какво трябва да ядем, за да предотвратим това.

Вижте още: Научно: разликата между мъжете и жените

Брашна от месо и риба

Костният бульон е може би една от най-добрите възможности, защото всички други храни просто стимулират производството на колаген. Този бульон съдържа биоактивната форма на протеина, която тялото може да започне незабавно да използва. Говеждият бульон е пълен с колаген тип I, което е наистина полезно за здравето на кожата; пуешкият и пилешкият бульон съдържат колаген тип II, който поддържа функцията на ставите. 

Сьомгата съдържа цинк и минерали, които стимулират производството на колаген. Освен това нейните омега-3 мазнини хидратират кожата, което помага да се запази младостта. Препоръчва се да се яде сьомга 2 пъти седмично. Като цяло, всеки вид риба е безкрайно полезен да организма.

Вижте още: Може ли пиенето на кафе да удължи живота?

Зеленчуци, плодове и плодове

Зелените зеленчуци са най-добрите храни за предотвратяване на различни заболявания. Те могат също така да предотвратят преждевременното разграждане на колаген. Всички зелени зеленчуци съдържат хлорофил, който увеличава количеството проколаген в кожата. Хлорофилът предпазва кожата от вредни ултравиолетови лъчи и свободни радикали, които също водят до стареене на кожата. Количеството зеленчуци, които трябва да ядете, зависи от физическата ви активност - колкото повече се движите, толкова повече можете да ядете. Ако сте активни повече от 30 минути на ден, лесно можете да ядете 3 купички зеленчуци, ако се движите по-малко, яжте по 2,5 чаши.

Цитрусовите плодове съдържат витамин С, който помага на аминокиселините да произвеждат пролин. Пролинът е необходим химикал за производството на колаген. Витамин С предпазва тялото от токсините в околната среда. За да получите добра доза витамин С, трябва да ядете 2 порции плодове на ден.

Вижте още: 9 знака за хормонален дисбаланс

Доматите съдържат ликопен, антиоксидантно химично вещество, което защитава кожата от UV-светлина. Ликопенът също стимулира синтеза на колаген. За да получите повече ликопен, трябва да се пекат зеленчуците, а още по-добра възможност е да изберете доматения сок. Трябва да пиете най-малко една чаша на ден.

Авокадото е продукт, който съдържа витамин Е, който помага да се предотврати разграждането на колаген в организма. Освен това, авокадото съдържа полезни мазнини, които поддържат кожата, а маслото от авокадо увеличава производството на колаген. Специалистите препоръчват да ядете половината от авокадото, но бъдете внимателни и следете начина, по който тялото ви реагира на определени храни.

Ягодите, малините, къпините и боровинките съдържат елагична киселина, която е необходима на организма, за да предотврати разграждането на колаген, причинено от ултравиолетова светлина. Плодовете съдържат и витамин С.

Вижте още: 10 начина, с които ходенето пеша подобрява здравето

Яйца

Яйцата са продукт, който като костния бульон, съдържа самия колаген. Вашето тяло може да го получи от жълтъка. Яйцата също така съдържат сяра, която е необходима за производството на колаген и детоксикация на черния дроб. Това означава, че токсините, които разрушават колагена, се отстраняват от тялото. Въпреки това, не трябва да прекалявате - 2 яйца на ден са достатъчни. 

Семена

Тиквените семена са източник на цинк, който стимулира производството на колаген. Храните, съдържащи цинк, забавят разграждането на протеина. Също така, цинкът увеличава скоростта на регенерация на кожата. Пържените семена са най-добрият избор, защото съдържат по-здрави вещества. 2 супени лъжици на ден може да се добавят към салатите.

Чиа семената съдържат омега-3 мазнини, които стимулират подмладяването и хидратацията на кожните клетки. Кожата става гладка и еластична. Можете да ги добавяте към почти всичко. 

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща