Photo by Haley Phelps on Unsplash

Photo by Haley Phelps on Unsplash

11 Август 2017
Добави в любими
Автор: New Me

Храни за красива и здрава коса!

Понякога каквито и процедури и козметика да ползваме, ефектът върху кожата и косата ни не е особено добър. Причината за това може да е в неправилното хранене.

Много жени забравят, че именно храната е от основно значение за външния ни вид, а останалото е бонус, който ни позволява да запазим добрата си визия по-дълго във времето.

Затова и не трябва да ядем вредни храни, ако искаме да сме здрави и да се радваме на красиви кожа и коса. А когато говорим за косата, има няколко храни, които я правят да изглежда просто божествено.

Ето ги и тях.

Спанак

Той е свръх полезен, както мнозина са наясно, но се отразява страхотно и на косата. Предпазва я от накъсване и изтощаване. Богат е на витамини А и С, желязо, бета каротин, фолиева киселина. Помага да имате здрав скалп и красива коса.

Риба

Помага на косата да стане по-бляскава. Риби като сьомга, сардини, скумрия са богати на омега-3. Освен че са полезни за тялото, ще направят косата лъскава и по-плътна.

Гуава

Този тропически плод е толкова богат на витамин С, колкото вероятно не можете да си представите. Със сигурност ще направи косата ви по-здрава и ще я предпази от накъсване.

Не пренебрегвайте желязото

Недостигът на желязо може да доведе до загуба на коса. Затова се постарайте да хапвате разнообразна храна, която обаче да е богата на желязо. Освен спанака, който вече посочихме, но може би не е най-любимата храна на някои хора, можете да заложите на зърнени храни, паста, соя, леща, телешко, особено черен дроб.

Протеини

Ако не приемате достатъчно протеини, това забавя изключително много растежа на косата, като добавите и падането на старата, може да се сдобиете с доста изтъняла коса. Затова си набавяйте протеини с пуешко или пилешко месо, които са по-леки от свинското или телешкото.

Сладки картофи

Ако имате суха коса без блясък, заложете на тях. Те са богати на антиоксиданти – бета каротин. Удачни в този случай са още морковите, тиквата, пъпешът и мангото.

Канела

Поръсете с канела зърнената си закуска, препечената филия или просто сложете малко в кафето си. Това подобрява кръвообращението, като набавя достатъчно кислород и полезни вещества.

Яйца

Подобряват растежа на косата. Богати са на протеини, витамин В и ограничават загубата на коса.

Вижте още:

Тайната на красотата с натуралните масла (1 част)

 

Тайната на красотата с натуралните масла (2 част)

Най-лесният начин да се преборим с бръчките

Бюти хитринки? Твърде добро!

7 начина да станем по-красиви, докато спим

11 суперхрани за кожата (1 част)

11 суперхрани за кожата (2 част)

 

Предишна Следваща