Photo by Alexandra Gorn on Unsplash

Photo by Alexandra Gorn on Unsplash

10 Ноември 2017
Добави в любими
Автор: New Me

Как да не преяждаме с един лесен трик

Често в ежедневието дори не се усещаме колко неща хапваме - дали набързо на крак или на бюрото, улисани в работата. Така може да поемем много повече калории, отколкото дори осъзнаваме. За да не преяждаме постоянно обаче, може да прибегнем до един малък и лесен трик.

Оказва се, че това как възприемаме едно ядене, може да промени много храненето ни през целия ден. Изследване проследило поведението на десетки хора след хранене.

Вижте още: 5 мита за захарта

Едната част от участниците в изследването трябвало да хапнат паста от пластмасова кутийка, с пластмасова вилица. След това им били предложени крекери и сладки изкушения. Масово тези участници се съгласили да хапнат допълнително, след като са изяли пастата. 

Другата част от участниците в изследването просто трябвало да сложат пастата в чиния и да я изядат с нормални прибори. След като я хапнали, повечето участници отказали допълнителни храни като крекери и шоколадови бонбони. 

Според резултатите от проучването, когато възприемаме, че сме взели леко хапване и сме го изяли надве-натри от пакетче или пластмасова кутийка, си мислим, че това не е било сериозно и калорично ястие, не сме се заситили изцяло и задълго, и можем да хапнем още нещо допълнително.

Вижте още: С какво да се разделиш (според зодията ти) до края на годината

Това обаче може да доведе до неособено контролиране на храната и калориите, които приемаме. Съответно може да е причина и за често преяждане, особено през деня, докато сме на работа.

Обратното, ако възприемаме храната си като достатъчно и пълноценно ястие, каквото най-вероятно е, погрижим се дори визуално да го приемаме като такова, като го сервираме и изядем по нормален начин, а не на крак или от кутийка, ще си създадем усещането, че сме се заситили и нямаме нужда от допълнителна храна.

Вижте още:

Убийствените навици на хронично нещастните хора

Невероятните неща, които тялото ни прави всеки ден

Ефектът „Дънинг-Крюгер”

Тези психологически трикове ще променят живота ти

Предишна Следваща