Как да си направим най-здравословната супа?

pixabay.com

pixabay.com

Автор: New Me

01 Февруари 2018

Супите са едни от най-полезните ястия. Не само, че обикновено са с много по-малко калории, но и се отразяват повече от добре на стомашно-чревния тракт.

Ако обичате да си хапвате супи или сега сте решили да минете на по-здравословен режим, ето няколко безценни съвета за приготвянето на супа.

Вижте още: 5 причини да обичате манго

Заложете на зехтин. Не прибягвайте до олио или маргарин, по-добре е да пробвате със зехтин. Далеч по-полезно е, а и няма да дразни излишно стомаха. Да не говорим как подобрява вкуса.

Неустоими комбинации. Закъде е една супа без полезните и вкусни зеленчуци? Ето и няколко наистина изкушаващи комбинации, които ще направят ястието хранително, но и с невероятен вкус. Един от вариантите е лук, чесън и целина. Ако ги правите предварително на запръжка, за да не става вредно и да не се пържат прекалено съставките, винаги добавяйте и мъчичко вода. Друг вариант е зелен лук, джинджифил и чесън. 

Вижте още: 5 психологически причини, които ни пречат да отслабнем

Подправките - наситен вкус и много здраве. Със сигурност сте наясно с преимуществата на подправките. Особено ако се престрашите да си ги отгледате сами в малки саксии. Изобщо не изискват много грижи. Онези, които задължително трябва да присъстват в кухнята ви и да ги ползвате често, особено за супи, са магданоз, мащерка и дафинов лист. 

Основната съставка. Изберете такава с ниско съдържание на натрий. Отличен избор са зеленчуковите, рибените и пилешките супи. 

Протеини. Добър източник са пилешки гърди без кожата, бобът и лещата, риба и тофу.

Въглехидрати. Можете да ги добавите щедро в супата си с нудли, кафяв ориз, ечемик и ряпа. 

Вижте още:

Бургери! (с нисковъглехидратни питки)

Малина и мента – очаквано добра комбинация

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща