Как да спрем да отлагаме?

pixabay.com

pixabay.com

Автор: New Me

22 Февруари 2021

Едно от нещата, които влияят най-зле на живота ни, е постоянното отлагане и то на важните неща. 

Вероятно ще ви се стори не толкова голям приоритет да разпределяте по-добре времето си, да бъдете по-организирани и да спрете да пилеете енергията си за не толкова продуктивни неща. В този случай обаче ще сгрешите. 

Постоянното отлагане - дали по отношение на задачите в работата, на отношенията с партньора или на личностното ви развитие, всъщност ви дърпа адски много назад. Часовете, които губите с отлагането на задачите или с лошата си организация, отнемат от времето за вас-самите.

Затова, ето как да се справите с този проблем.

Започнете рано. Не казваме да ставате в 5 или 6. Но в никакъв случай не се захващайте със задачите си към средата на деня например. Ако и без това не можете да се организирате, късното ставане или мотаенето през половината ден съвсем ще обърка плановете ви.

Определяне на важното. Ако имате 5 по-лесни, но маловажни задачи и една наистина сложна и неотложна за вършене, заемете се първо с нея. И без това сте склонни да протакате нещата, по-добре подредете правилно приоритетите си. Колкото повече отлагате важните неща, толкова по-зле ще става за вас.

Разделете голямото на по-малки части. Трудоемките задачи изискват много време и енергия понякога. Затова, ако се захващате с нещо наистина сериозно, разделете го на малки части и така ще виждате прогреса си, докато го отмятате. Ще можете реално да проследите дали не губите ценно време и там.

Правилно отношение. Важно е да осъзнавате проблема си с това, че сте неорганизирани и все отлагате за последния момент нещата - по една или друга причина. Само ако си повтаряте колко е важно да се справите с този свой недостатък, ще успеете да го преборите.

Не се демотивирайте. Постоянното отлагане вероятно е навик, натрупван с години. А и е много трудно да се отървем от него. Винаги е по-лесно да си намерим оправдание за несвършената работа, отколкото да си признаем честно, че пак не сме успели да се организираме във времето. Не се отчайвайте, ако нещата не се получат от раз. Просто бъдете упорити. 

Правете списък. Това е най-важното нещо по пътя за по-добрата ви организация. В края на всеки ден си записвайте задачите за следващия и отмятайте тези, които сте изпълнили. Така най-добре можете да прецените напредъка си и дали наистина сте се преборили с този лош навик...

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща