Как ни влияе дрямката през деня?

Автор: New Me

23 Март 2020

В нашия лишен от сън съвременен свят, една дрямка подобрява уменията ни за решаване на проблеми, паметта, способностите за учене, времето за реакция, логичните разсъждения, математическите умения, настроението и дори помагат при тежка умора. Освен това дрямката е чудесна за сърцето, контрола на теглото, регулирането на кръвното налягане и стреса, бдителността и какво ли още не...

Има различни видове дрямка, но ползите са все много. 

Планираната или „терапия“ дрямка означава да спите, преди дори да започнете да се чувствате сънливи. Този метод може да се използва за предотвратяване на умора или когато човек знае, че ще трябва да стои буден по-дълго от обикновено.

Навика-дрямка е, когато човек си почива по едно и също време всеки ден. Малките деца са склонни да спят по едно и също време всеки следобед, а много възрастни си правят кратка дрямка всеки ден след обяд.

Едно проучване открива, че възрастните мъже, които имат навика да спят следобед поне три пъти седмично, са с 37% по-малка вероятност да умрат от сърдечно заболяване в сравнение с хората, които никога не спират за кратък следобеден сън.

Следобедната дрямка е традиция в много страни и всички те имат нисък процент на сърдечни пристъпи. Освен това откритията показват, че дрямката има поразителни психологически ползи и малка дрямка може да бъде приятно изживяване, което отпуска ума и тялото, като същевременно стимулира подмладяването.

Едно проучване от 2008 г. разкри, че дрямките работи по-добре от кофеина, когато става въпрос за подобряване на двигателните умения, вербалната памет и изостряне на възприятията. Както се оказва, дори малка дрямка има своите предимства, но дължината й ще определи ползите, които ще изпитате.

20-минутна дрямка: Подобрява умствената бдителност, паметта и двигателните умения за учене.
20 до 30-минутна дрямка: Увеличава вашата креативност и памет
30 до 60-минутна дрямка: засилва уменията за вземане на решения и паметта
60 до 90-минутна дрямка: Най-полезният тип дрямка, тъй като осигурява дълбок сън. Той ви помага да рестартирате мозъка си и подобрява вашите умения за решаване на проблеми.

С едно изключение - ако обаче имате нарушение на съня, може да не е препоръчително да си поспивате ежедневно следобед, тъй като това може да попречи на нощния ви сън.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща