Как здравословно да хапваме нездравословни храни?

Автор: New Me

16 Февруари 2020

Сто пъти сме говорили, че бързата храна, чипсовете и сладките не са много добри за ядене. Те са пълни със сол, захар и наситени мазнини, които затрупват всички основни хранителни вещества, които са полезни за организма.

Но... са толкова вкусни. Затова вместо да се лишавате изцяло, разглеждаме някои изненадващи методи за ядене на нездравословна храна по по-добър, здравословен начин.

Направете размяна

Много от любимите ни храни с боклуци могат да бъдат заменени с други продукти, които са по-здравословни, но все пак удовлетворяващи. Когато искаме чипс, може да опитаме да го заменим с шепа ядки или малко морковени пръчици. Желанието за сладко можем да утолим с домашно направени сурови бонбони.

Направете го у дома

Домашните версии на любимите ни лакомства могат да бъдат също толкова задоволителни с много по-малко от лошите неща. Вземете, например, пържените картофи.

Печената версия е също толкова хрупкава и вкусна, но спестява много трансмазнини и ви позволява да контролирате нивото на добавената сол. И като основно ястие, пригответе хамбургери, като използвате месо с най-ниското налично количество мазнини, обикновено 10%.

Изрежете месото преди готвене

Червеното месо е много лесно за приготвяне, но съдържа много наситени мазнини и холестерол, което допринася за високо кръвно налягане и сърдечни заболявания.

За да се насладите на червеното месо по по-здравословен начин, можете да изберете по-леки разфасовки на месо в магазина, а когато ги приготвяте, допълнително отрежете всяка видима мазнина преди готвене.

От друга страна, пилешкото месо е като цяло здравословен избор и е толкова универсален, че се съчетава добре с почти всеки вкус. Особено важно е да се отстрани кожата преди готвене, за да се намали съдържанието на мазнини.

Променете метода на приготвяне

Храните, които се пекат, винаги са с по-ниско съдържание на мазнини, отколкото храни, които се пържат. Оставете мазнината да се оттече, като готвите на грил тиган или във фурната върху лист за печене.

Друг чудесен вариант е варенето. Не са необходими добавени масла за готвене, а крайният продукт е крехък и сочен.

Бъдете креативни с билки и подправки

Разчитаме много на сол, за да засилим ароматите, които обичаме, но има тонове вкусни подправки, които могат да свършат работата с почти никакви калории или натрий. Всъщност за много билки и подправки е известно, че имат особено полезни компоненти, които служат като мощни антиоксиданти, като същевременно доставят богати дози витамини и минерали.

Подарете си почивка

И накрая, разберете, че всички понякога прекаляваме. Всички преяждат по повод. Вместо да се вините, добавете допълнителни 20 минути към тренировката си. Още по-добре, с практика и малко креативност, много нездравословна храна може да претърпи трансформация, която я прави направо здравословна, без да се жертва някой от добрия вкус.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща