02 Януари 2018
Добави в любими

Какво (не) знаем за витамините и минералите?

Дeцата трябва да се справят със специфични хранителни нужди, свързани преди всичко с растежа, но също така и с физическата и умствената дейност.

Тялото се нуждае от всички елементи, които благоприятстват правилното му развитие.

Затова, децата трябва да имат балансирана и разнообразна диета, богата на витамини и минерали. Последните ще им помогнат в техния растеж, чрез осигуряване на всички основни хранителни вещества.

Какво представляват витамините ?

Това са вещества, които трябва да бъдат приемани всеки ден отвън. Ние не можем да ги произвеждаме в нашия организъм.

Тяхната основна функция e подпомагане на борбата срещу инфекции, чрез укрепване на организма.

Към момента са известни 13 витамина, като най-популярни са Vit.С, Vit.D и Vit. В12. Всеки от тях има специфична роля.

Все пак, въпреки техните особености, 13-те витамина имат някои общи характеристики:

· не са калорични

· активни са в организма, дори и в незначителни количества

· не могат да бъдат компенсирани един от друг

· всички са от съществено значение за растежа и функционирането на организма

Vit.С е много важен за малките деца и подрастващите, защото укрепва естествените им защитни сили.

Тези от група B (в частност Vit.В6) са от съществено значение, тъй като те гарантират правилното функциониране на нервната система.

Ниацинът (Vit.B3) е особено важен с енергийната си роля, но също така и за правилния растеж.

Какво знаем за микроелементите?

Това са минерали, които са от съществено значение за живота. Те влизат в състава на мускулите, вътрешните органи и дори костите. Специалистите са единодушни, че от всички микроелементи 15 са от съществено значение за доброто здраве и развитие. Основните от тях са желязо, мед, йод, цинк, флуор и селен.

За да се предотврати недостигът на витамини и минерали, се препоръчва редовен прием на хранителни добавки, особено за децата.

Къде да се намират витамините и микроелементите?

Главно в храната! Всяка група храни съдържа определени витамини и микроелементи и затова е препоръчително да се променя диетата.

Vit.С има най-много в плодовете. Най-богати на Vit.C са касис, ягоди, портокал, мандарина, манго, грейпфрут, киви (30 до 200 mg на 100 g).

Vit.В2 се среща в зелените зеленчуци (броколи, спанак, зеле …), Vit.В6 в авокадо, банани, карфиол, картофи, a ниацинът (Vit.В3) – в морските храни.

Желязото присъства в яйцата, рибата, птиците, пълнозърнестите храни, лещата … Цинкът в морските дарове и соята. Медта в зеленчуците, орехите, гроздето …

Когато се открие недостиг на витамини или микроелементи, е задължително да се използват хранителни добавки, за да се предотвратят рисковете за здравето...

Децата не харесват зеленчуци! От това следва една еднообразна диета, с подчертан апетит към сладки или високо калорични храни. Тийнейджърите също често имат небалансирано хранене.

Затова трябва да се обогати външният прием с качествени добавки, за поддържане на оптимална форма и баланс.

vitamini111.jpg

Какво решение предлага Pediakid?

Сироп PEDIAKID с 22 витамина и микроелементи!

Той е подходящ за деца и подрастващи. Съдържа бета каротин (2.4 mg), Vit.Е (12 mg), Vit.С (80 mg), Vit.D (5 μg), Vit.B1(1.1 mg), Vit.B2 (1.4 mg), Vit.B3 (16 mg), Vit.B5 (6 mg), Vit.B6 (1.4 mg), Vit.B8 (50 μg), Vit.B9 (200 μg), Vit.B12 (2.5 μg), мед (0.4 mg), хром (10 μg), желязо (0.56 mg), молибден (50 μg), селен (50 μg), магнезий (0.4 mg), манган (400 μg), йод (50 μg), калий (0.04 mg) и цинк (0.4 mg). Всички количества са за 20 ml.

Всички съставки участват на различни нива в обмяната на веществата, психичните функции и имунната система.

С лек природен аромат на портокал и кайсия.

Препоръчана дневна доза: При бебета, след периода на захранване (от шестия месец). Да се разклати преди употреба!

Деца под 5 години: 2 пъти по 1 чаена лъжичка, след хранене

Деца над 5 години: 2 пъти по 2 чаени лъжички, след хранене

В програма от 1 месец. Може да се повтаря няколко пъти през годината, ако е необходимо.

Със сироп от агаве + пребиотици! Без глутен!

Флакон от 125 ml.

Предишна Следваща