Какво се случва с организма, ако спреш кафето

Автор: New Me

10 Март 2020

Казват, че всеки истински пиещ кафе има 2 личности: човекът преди да отпие първата си глътка кафе и човекът, който става след това. Сигурно знаете колко точно може да бъде пристрастяващ кофеинът. Ето защо решихме да разкажем как реагират телата ни, когато консумацията на кофеин е намалена до нула:

Вероятно е телесното ви тегло да се промени.

Неочаквана промяна на телесното тегло може да доведе до стрес за всеки, а отказването от кафе понякога води до това. Кофеинът действа като засилващ метаболизма елемент, което означава, че тялото ви изгаря калории по-ефективно. Когато спрете да пиете кафе, доставката на кофеин, с която сте били свикнали, вече няма да има ефект на изгаряне на калории и всъщност бихте могли да натрупате малко тегло. 

Концентрирането ще бъде по-трудно.

Пиенето на кафе прави хората по-бдителни, тъй като стимулира освобождаването на допамин и адреналин, което засилва мозъчната дейност и повишава кръвното налягане. Това означава, че след като спрете да го пиете, най-вероятно ще се сблъскате с трудности, когато трябва да се концентрирате върху работа или други важни дейности, защото мозъкът ви няма да бъде стимулиран по начина, по който е свикнал.

Ще се появи тревога.

Дори и да не сте тревожен човек, вие определено ще изпитате някакво безпокойство, веднага щом кофеинът напусне тялото. Повишената тревожност е често срещана за пиещите кафе, които решат да се откажат от любимата си напитка. Това се случва поради химическия дисбаланс в мозъка, причинен от недостатъчното получаване на кофеин.

Главоболието ще бъде по-често.

За съжаление, главоболието е най-честият страничен ефект на лишаването от кофеин. Това се причинява от отварянето на кръвоносните ви съдове, като по този начин засилвате кръвообращението до мозъка. След като тялото се адаптира към увеличения приток на кръв, главоболието в крайна сметка ще намалее.

Ще ви липсва енергия.

Една от основните причини да се пристрастим към кафето е заради енергийния тласък, който ни дава. За съжаление, ефектът трае само средно 5 часа, поради което много от нас пият повече от 1 чаша кафе дневно, надявайки се, че ще бъдем енергизирани и фокусирани през целия ден. Това обаче ще има обратен ефект, след като спрете да пиете кафе. Повечето пристрастени към кофеина лица изпитват умора веднага след отказа от кофеин.

Как можем да намалим тези негативни ефекти?

Както можете да видите, телата ни реагират по много различни начини, когато ги лишаваме от сутрешната чаша кафе (и следобедната). Добрата новина е, че има начини, по които можем да успокоим или дори да предотвратим тези реакции:

Останете хидратирани и пийте чай.

Добрата хидратация е задължителна, особено ако сте на път да станете бивш любител на кафе. Пийте чаша вода на всеки час - това трябва да е достатъчно. Заменете тази чаша кафе с любимия си чай.

Упражнения и качествена почивка.

Това, което трябва да направите, когато няма кофеин в дневния ви хранителен план, е да намалите стреса и да запазите енергийните си нива там, където трябва да бъдат. Активността ще повиши бдителността ви и лесно ще потиснете всякакви желания за кафе.

Променете диетата си.

В идеалния случай трябва да ядете повече плодове и зеленчуци, тъй като те са сред най-добрите естествени източници на фибри, които можете да намерите. Увеличаването на приема на фибри вероятно ще достави на тялото ви енергията, която би ви била необходима след като се откажете от кофеина. Яденето на повече плодове и зеленчуци също има много други ползи за здравето, като например повишена концентрация на антиоксиданти.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща