Какво се случва с тялото ти, когато ядеш пица?

Автор: New Me

10 Февруари 2020

Пица ... Прекрасно сирене, малко месо, няколко зеленчуци, всички изпечени в пищно богатство. Това е основната храна на деца, тийнейджъри и студенти. И понее всички знаем, че не е сред най-здравословните храни, ето и добрата новина. Ще ви дадем няколко съвета за създаване на по-здравословна пица, която има страхотен вкус. Ще се изненадате колко лесно може да си я направите...

Блата
Започвайки отдолу, блатът е основно бял хляб, приготвен с бяло брашно. Вашето тяло преработва бялото брашно толкова лесно, колкото и захарта и веднага го съхранява в мазнини. Търговските блатове често използват трансмазнини (хидрогенирани масла). Това е много лошо за сърцата и допринася за затлъстяването.

Опитайте блат от пълнозърнесто брашно. Ще получите допълнително фибри, за да помогнете на червата си да обработват по-добре храната.

Доматеният сос
 
Доматеният сос е общо взето добро нещо! Доматите са с високо съдържание на ликопен. Този каротеноид придава на доматите техния цвят. Ликопенът изглежда предпазва от ракови заболявания и дори може да забави растежа на тумора. 

Сега, лошият доматен сос е с високо съдържание на захар - той компенсира киселинността на домата. Захарта причинява затлъстяване и лесно се съхранява като мазнини в корема. Това може да доведе до непоносимост към инсулин и по-късно диабет.пЗатова направете собствен доматен сос с по-малко захар.

Месото
 
За преработеното месо няма нищо добро. Наденицата, беконът и шунката са със супер високо съдържание на сол, наситени мазнини и нитрати. Всички те са свързани с рак и затлъстяване и сърдечно-съдови проблеми.

Най-добрият вариант е да избягвате месото в пицата. Бъдете спокойно, вкусът няма да се загуби. 

Зеленчуци

Зеленчуците са може би най-здравословната част от вашата пица. Има много ползи за здравето от фибри, витамини до антиоксиданти в зеленчуците. Стига да влязат във фурната печени или сурови, те са здравословни за вас и добавят някои от малкото хранителни вещества, които ще получите във вашата пица. 

Сиренето

Сиренето е това, което прави пицата. Освен това е наистина нездравословно! Докато сиренето е млечен продукт, който предлага много протеини, той също е пълен с наситени мазнини. Наситените мазнини са свързани със затлъстяването, сърдечните проблеми и много други здравословни проблеми.

Вместо да поискате допълнително сирене, поискайте по-малко сирене. Иначе може да има добър вкус, но това са само допълнителни калории и наситени мазнини.

Последиците
 
Избършете мазнината от брадичката и помислете за последиците от яденето на пица. Може да се почувствате издути и преяли. Това е солта. Сърцето ви се наложи да работи допълнително усилено, за да движи кръв през тялото си, а бъбрекът ви се бори да отстрани излишната вода. Вашите артерии, мозък, сърце и бъбреци са силно затруднени. 

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща