Най-добрите храни за ума

Photo by Brenda Godinez on Unsplash

Photo by Brenda Godinez on Unsplash

Автор: New Me

14 Февруари 2019

Усещали ли сте съзнанието си силно претоварено, имате ли проблеми като липса на концентрация и честа умора?

Начинът да се справите с това е като промените режима си. Да започнем с най-добрите храни за ума.

Кафе

Едва ли има някаква изненада, но кофеинът дава енергия и стимулира дейността на мозъка. Не бива обаче да прекалявате с кафето през деня, защото ще ви подейства по-скоро зле и може да причини превъзбуда и тревожност.

Вижте още: Защо диетите не действат?

Захар

Не каква да е обаче - напитки и храни, препълнени със захар, не са най-добрият вариант за вашето тяло. По-подходящи са плодове като портокали или прясно изцеден портокалов сок всяка сутрин - все отлични източници на глюкоза.

Вижте още: Защо портокалите трябва да са ни на една ръка разстояние?

Закуска

Ако искате да имате енергия още от сутринта и да подсилите концентрацията си, в никакъв случай не пропускайте закуската. Нека тя да е богата на фибри, пълнозърнести храни, млечни продукти и плодове. 

Вижте още: (Без) изненада – мъжът стресира жената два пъти повече от децата

Риба

Отличен източник на протеини и омега-3, рибата е незаменима храна за мозъка ни. Опитайте се да ядете риба поне два пъти седмично. 

Черен шоколад и ядки

Ядките и семената са богати на антиоксиданти и витамин Е, смята се, че те намаляват риска от различни заболявания, например деменция. Черният шоколад пък, подобно на кафето, стимулира мозъчната дейност и също е богат на антиоксиданти.

Вижте още: Какви са ползите, ако ходиш пеша всеки ден?

Авокадо и пълнозърнести храни

Още от сутринта може да заложите на пълнозърнест хляб и авокадо. Всеки орган в тялото ни е силно зависим от кръвообращението, особено сърцето и мозъкът. Пълнозърнестите храни и плодовете като авокадото например намаляват риска от болести на сърцето и понижават лошия холестерол. 

Вижте още: Кой живее по-дълго?

Боровинки

Супер хранителни, те помагат на мозъка да се предпази от заболявания, причинени от свободните радикали, както и от болести, появяващи се с напредването на възрастта. 

Витамини и минерали

Бъдете сигурни, че си набавяте всекидневно достатъчно витамин В, С и Е, бета-каротин, магнезий, които са супер полезни и за мозъка, и за цялото тяло. Ще се чувствате добре, по-концентрирани и с повече енергия.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща