Photo by Brooke Lark on Unsplash

Photo by Brooke Lark on Unsplash

23 Ноември 2017
Добави в любими
Автор: New Me

Отслабни без тежки диети в 10 стъпки

Смъкването на килограми и поддържането на по-здравословно тегло не е задължително да минава през жесток глад, хапчета или други, още по-драстични методи.

Достатъчно е да си изградим здравословни навици, които освен да ни карат да се чувстваме по-добре, ще ни помогнат и да се погрижим за фигурата си. Ето как да го направите в 10 лесни стъпки.

Време за хранене

Знаете ли, че един от най-добрите навици, свързани с храненето, който можете да придобиете, е да хапвате бавно и наистина да се наслаждавате само на храната в този момент. Замислете се за всички пъти, в които сте хапнали обяда си на крак или набързо на бюрото, докато се опитвате да отметнете още няколко задачи в работата. Веднага някой ще каже, че няма никакво време, за да се храни бавно и спокойно. Специалистите обаче казват, че дори 20 минути, в които да хапнете, без да бързате храната си, са достатъчни. Е, наистина ли не можете да отделите 20 минути от целия си ден за едно спокойно хапване? Помислете пак!

Вижте още: Кулинарни експерименти: Мини пайове със сладко от сини сливи

ДА на съня

Недоспиването е много сериозен фактор за проблем с килограмите. Така че не правете компромиси със съня си - не само ще се чувствате много по-добре и в кондиция, но и ще ограничите допълнителните проблеми с теглото, които биха могли да се появят.

Повече плодове и зеленчуци

Хапвайте повече сезонни плодове и зеленчуци, съдържанието на фибри и вода ще ви освежи и зареди с енергия през деня. А отделно голям плюс са и значително по-малкото калории в сравнение с другите храни. Опитайте да промените навиците си за бързо следобедно хапване например от сладкиши или снаксове към ябълки, банани или каквито плодове предпочитате. Ефектът за тялото ви ще е наистина много добър.

Вижте още: Метлата те издава

Супата е задължителна

Помислете си колко често хапвате супи? Вероятно не толкова и предпочитате повече суха храна или пък месни ястия. Добре е обаче да добавите супите към менюто си и то - сравнително често. Домашната зеленчукова супа е най-добрият вариант - освен че е по-полезна, действа добре на стомаха, ще ви засити по-бързо и не е толкова калорична. 

Ограничете месото

Не говорим да минете изцяло на вегетарианско меню, но месото трябва да е по-рядко на масата ви. Особено меса като бекона например.  Ако пък ви е по-трудно да откажете месото, пробвайте да го разнообразявате и редувате с риба. Така ще съчетаете полезното с приятното.

Вижте още: 3 кризи на възрастта и как да се справим с тях

Ами тестото?

Много хора обожават тестени изделия и не могат да си представят да не хапват пица, паста или любимата си филийка. За любителите на тестото има няколко препоръки, така че да не се лишават от нещата, които обичат. Например пицата е най-добре да е вегетарианска, с нискомаслено сирене и без допълнителни сосове, особено ако са майонезени. Хлябът най-добре да е пълнозърнест.

(Почти) без захар

Захарта - без значение бяла или кафява, не е много полезна за тялото и поддържането на здравословното тегло, особено ако прекаляваме с нея. Много трябва да се внимава и с напитките "без захар", за които може да останете с погрешното впечатление, че са изключително диетични и безвредни.

Вижте още: Искате щастлива връзка? Стойте далеч от тези хора!

Ограничете алкохола

В чаша вино няма нищо лошо, стига да не доведе до втора, трета и т.н. За по-силно алкохолните напитки обаче трябва да си имате едно наум и да не прекалявате с тях, още по-добре, ако са само за определени случаи. Освен че самият алкохол съдържа повече калории, често подтиква да посегнем към ядки, мезета, чипсове и други калорични храни, които иначе бихме избягвали.

Пийвайте зелен чай

Някои проучвания показават, че зеленият чай може да ускори горенето на калории и да подпомогне усилията ни да отслабнем. Допълнителен плюс е, че ще се радваме на освежаваща и нискокалорична напитка с него.

Движение

Може би едно от най-важните неща. Физическата активност е ключът към това да се радваме на по-стегнато и по-здраво тяло, като едновременно с това ни помага да намалим стреса и да се заредим положително. Така че това е един от навиците, който трябва да си изградите, ако искате да се преборите по-лесно с излишните килограми.

Вижте още:

Време е за секс!

Каква е връзката между цигарите и стипендиите? История на над 40 години...

В кухнята с Веси: Най-вкусното домашно тесто за пица

Предишна Следваща