Растенията, които намаляват стреса

Автор: New Me

18 Ноември 2019

Ние сме заети хора с натоварен живот, а постоянните графици, срокове и натиск от ежедневието могат да увеличат нивата на стрес до небето. Истината е, че в ежедневието ни няма много свободно време, така че отиването в СПА центъра, често не е възможен вариант. За щастие, има някои неща, които можем да направим у дома, за да намалим нивата на стрес и да осигурим повече „спокойна” вибрация за нашето благополучие. И на помощ идват тези растения в домашната ни среда.

Мента

Ментата отлично повишава настроението и освобождава от стреса. Ароматът на мента може да има много положителни ефекти върху тялото и ума. Проучване на ефектите на ментата върху шофьори, проведено от Йезуитския университет на Уилинг, показва забележителни резултати, включващи намалена тревожност и умора по време на шофиране. Ментата също така може да подобри качеството на живот на много хора, повишава умствените и атлетичните показатели, когнитивното функциониране, храносмилателните процеси и търпимостта към болка, според Брайън Рауденбуш от университета Уилинг.

Лайка

Докато повечето от нас са усещали (или поне са чували) как чаят от лайка може да успокои нервите и да подготви ума и тялото за сън, всъщност има много повече приложения за тази традиционна лечебна билка. Според мащабно проучване за ефектите на лайката има няколко причини, поради които всички ние трябва да имаме това растение в дома или градината си. Лайката се използва като билково лекарство от древни времена, все още е популярно днес и вероятно ще продължи да се използва и в бъдеще, тъй като съдържа различни биоактивни фитохимикали, които биха могли да осигурят терапевтични ефекти. Лайката може да помогне за подобряване на сърдечно-съдовите състояния, да стимулира имунната система и да осигури известна защита срещу други заболявания. 

Лавандула

Сините и лилавите цветове на цветните пъпки на растението лавандула са също толкова успокояващи, колкото и богатият им аромат. Има много случаи, когато ароматът на лавандула е подобрил нечия умствена яснота или е намалил значително тревожността. Доказано е, че уханието на това красиво растение или маслата от него могат да намалят безпокойството и стреса, така че защо да не го опитате?

Жасмин

Маслото от жасмин често се рекламира като естествено лекарство за стрес, тревожност, депресия, умора, менструални спазми и симптоми на менопауза. При вдишване на аромата на жасминово масло се оказва, че се предават "съобщения" до частта от мозъка, участваща в контролирането на емоциите.

Алое вера

Освен че има антиоксидантни и антимикробни свойства, алое вера се е оказало медицински значимо растение в някои проучвания. Изследване, публикувано в Nutritional Neuroscience, установило, че алое вера намалява депресията и подобрява паметта при мишки. След провеждането на експерименти върху лабораторни мишки, учените стигат до заключението: „Алое вера увеличава ефективността на ученето и паметта, а също така облекчава депресията при мишките.“ Необходими са допълнителни изследвания, за да се установи дали хората също могат да постигнат същите ползи.

Хризантема

Цветята могат да прогонят тревогите, като правят хората по-малко депресирани, притеснени или развълнувани. Това е свързано с техния цвят, мирис или дори актът на подаряване или получаване на цветя. Доказано е, че хризантемите намаляват симптомите на притеснение и стрес, а когато се приема като чай, това цвете успокоява и отпуска тялото ни. 

Насладете се на предимствата на тези шест растения!

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща