08 Август 2017
Добави в любими
Автор: New Me

С какво да залъжем глада?

Случвало ли ви се е да ви пригладнее и ако не хапнете нещо, наистина да не можете да продължите работата си? Точно така, на всеки му се случва и всеки си казва, че трябва да издържи поне още три часа, за да се прибере  вкъщи или иде някъде навън, за да вечеря. И в такива моменти си взимаме парче шоколад, бисквита и нещо такова, стига да има в офиса, разбира се. Та въпросът е с какво да залъжем глада си, без да прибягваме до вредни храни? Отговорът е прост – трябва винаги да имаме подръка нещо полезно за хапване.

Ето защо на тези, на които винаги  им се прияжда нещо през деня, препоръчваме:

Ябълка – отлична  „храна“ за офиса.  Доказано е, че  ябълките са нискокалорични плодове, но имат високо съдържание на фибри. Те пък се разширяват в стомаха  и така вие започвате да се чувствате сити. Естествените захари в този плод  поддържат добро ниво на кръвната захар и след хапването на една ябълка вие губите желание да поемате повече въглехидрати. За ползата от пектина в ябълките, всеки знае, но да кажем поне една – пектинът отлично регулира храносмилателната система.

Яйце – също отлична „офисна храна“, има един недостатък  обаче – трябва да си го приготвите вкъщи. Едно сварено яйце е перфектната следобедна закуска. Съдържа витамин А, E и D, както и познатият холин, наричан още „храна за мозъка“, а един яйчен жълтък  доставя около и дори над половината от препоръчителната дневна доза на това вещество в организма. Много хора се въздържат да ядат яйца заради съществувващото мнение, че те повишават холестерола. Спокойно, в консумацията на до две яйца дневно няма никакъв риск.

Морков – на пръв поглед да хрупаме морков на бюрото си, звучи неприемливо, но всъщност защо пък не? Доказано е, че морковът е зеленчукът, който най – много може да засити глада, освен и да снабди организма ви с така полезните витамини А и C, B1 и B2, и не само. Нещо много важно - морковите се дъвчат бавно и затова имат продължително „гладозалъгващо” действие.

Ядки - съдържат потискащия апетита химикал, наречен пиноленик, и полиненаситени мазнини, които се явяват мощна спирачка за глада.  Единственото, за което трябва да следите, е ядките да не са пържени или твърде солени, отличният вариант е да са сурови. Бадемите например засищат идеално, а и може да ги похапвате където и да сте.

Сушени плодове - има едно "мъртво" време във всеки офис -  часът между 3 и 4 следобед. Тогава нивата на кръвната захар падат и ни се струва, че ни се доспива или че нямаме никаква енергия. Ето защо това е идеалното време за ободряващото следобедно кафе. Но ако пиете само сутрин кафе или въобще не пиете, идеалният вариант са сушените плодове. Има хора,  които си сушат плодове в домашни условия, за да няма в тях никаква химия, но и тези от магазина вършат работа. Дали ще си хапнете стафиди, кайсии, фурми или каквото и да е друго, няма значение – сушените плодове са богати на витамини и минерали и отлично ще заситят глада ви.

Вода – без вода, разбира се, сме заникъде. Две чаши вода ще запълнят празния ви стомах и дори да хапнете нещо след това, то ще е по – малко количество от това, което бихте поели, ако не сте пили вода. Всъщност на ден трябва да се пият 2 литра вода, така че на бюрото си винаги трябва да имате шише с вода. Не заменяйте обаче обяда с вода. Временно ще заситите глада си, но само временно.

Така погледнато, това са полезните храни, с които можем да залъжем глада си. Но ако вашият глад не се лъже лесно, не е лошо да си имате подръка и кутия с любимите ви шоколадови бисквити. Но запомнете – пригладнее ли ви, вземете си само една. Все пак и утре е ден…

Вижте още:

Юруш на бананите

Как най-добре да се предпазим от силното слънце?

Плодът на младостта и красотата!

Храните, които ще ви хидратират!

(На)здраве с алкална вода

Предишна Следваща