Стрес в работата? Как да се справиш

Автор: New Me

09 Август 2019

Големи проекти. Последни срокове. Бюджети за управление. Проблеми с колегите....

Може да е изкушаващо да искате да „избягате“ от стресиращ ден - или да „наградите“ себе си за преминаването през тежкия ден - с кутия сладолед, няколко коктейла или нещо равностойно, но не го правете.

Какво ще кажете да бъдете невероятно щедри към себе си и да отделите време за тези 5 техники за облекчаване на стреса. Те могат да ви помогнат да управлявате стреса, свързан с работата, без да се обръщате към храна или напитка - вместо това да се обърнете към собствените си вътрешни ресурси.

Визуализирайте идеалния си ден, веднага.

Когато се събудите сутрин, преди да скочите от леглото, визуализирайте (или си представете) целия си работен ден, както искате да бъде. Вижте как се справяте с трудни ситуации с лекота. Кажете си: "Мога да създам такъв ден. Мога да се чувствам по този начин. Имам сили." Има професионални спортисти, които правят този вид визуализация преди голяма игра или състезателно събитие. Доказано е, че увеличават позитивността и подобряват работата.

Останете точно там, където сте.

Когато се чувстваме „стресирани“, често това е, защото временно сме „напуснали“ настоящия момент. Най-вероятно се притесняваме за бъдещето или пребиваваме в миналото. Не оставяйте този момент. Стойте точно там, където сте. Да, разбира се, има моменти, в които трябва да мислим за бъдещето - изготвяне на маркетингов план, изготвяне на бюджет за следващото тримесечие или каквото вашата работа изисква. Но има разлика между "обмислено планиране" и "тревожно". Трудно е да работим продуктивно, когато „емоционалният ни работен плот“ е претъпкан със съжаления, гняв, неразрешена мъка за миналото и/или безпокойство за бъдещето. Направете всичко по силите си, за да се върнете в настоящето. Бъдете тук сега.

Оставете настрана силните емоции.

Някои дни могат да бъдат невероятно трудни - вярно е. Може би сте направили голяма грешка по проект, колега ви вика неуместно или нещо се е случило извън работа, което сте пренесли в офиса. Да освободите емоциите си безопасно и по подходящ начин, е здравословно, но очевидно работата не е идеалното място за това. Не потискайте емоциите си - просто ги оставете настрана, докато не успеете да се справите с тях и да ги освободите правилно.

След като работата приключи: освободете емоциите.

Когато освободим емоциите си от задържане по подходящ начин - у дома, насаме - това означава, че най-вероятно ще можем да тръгнем за работа на следващия ден, чувствайки се леки и ненатоварени. Има безопасни начини за освобождаване на силни емоции. Дори просто да повикате вкъщи може да свърши работа.

Обградете се с напомняния за вашата сила.

В течение на живота си може би сме се „научили“ да мислим за себе си по определен начин - „Слаба си и мека“, „Не си креативна“, „Никога не правиш нищо правилно“... Променете сюжета, заобикаляйки се с напомняния за вашата сила и стойност. Можете да изберете дизайн на тапет за вашия компютър, който ви мотивира и вдъхновява. Можете да си пускате повдигаща духа музика. Можете да поставите снимка на един от вашите лични герои - учител, наставник, любим спортист или духовен учител - на вашето бюро. Или напишете любимата си мисъл върху бележка и я поставете близо до бюрото си.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща