Суперхрани, които не трябва да пропускате

Photo by Magalie De Preux on Unsplash

Photo by Magalie De Preux on Unsplash

Автор: New Me

27 Септември 2018

Вече идват студените месеци и е важно да подсилите организма си за предстоящата зима. За целта ще ви предложим няколко храни, които често пренебрегваме, а определено не трябва.

Чиа

Едва ли има някой, който вече не е разбрал колко полезна може да е тя. Само 2 супени лъжици съдържат 10 грама фибри. А ако ги минете през блендер, семената от чиа стават идеален топинг за кисело мляко или зеленчуци. 

Див ориз

Богат на протеини и антиоксиданти, той всъщност е доста по-полезен от белия ориз. С него ще си набавите още цинк, витамин В6, магнезий и др.

Вижте още: Домашни бонбони срещу настинка

Тиквено семе

Освен че е страшно вкусно, тиквеното семе е и доста ценно за здравето ви. Ще ви осигури полезни минерали, магнезий, подпомага дейността на сърцето, зарежда тялото с енергия и укрепва мускулатурата. 

Нар

Източник на витамин С и антиоксиданти. Да не говорим, че се смята и за афродизиак. Можете да го хапвате просто така или в салата, мюсли и каквото още ви хрумне.

Вижте още: Чао, чао, стрии

Киноа

Изключително здравословен източник на протеини. Можете да го добавяте към почти всяко ястие и ефектът ще е страхотен. Хапвайте редовно киноа и за повече желязо и фибри. 

Ленено семе

Действа много добре на сърцето, осигурява омега-3, полезни мазнини и фибри, помага при високо кръвно. Ако не обичате риба, това е отличен вариант да я замените. 

Вижте още: 5 причини да НЕ избягвате яйцата

Конопено семе

Само две супени лъжици съдържат над 7 грама протеини. Отличен източник е на омега-3 мастни киселини. Идеално се вписва във всякакви ястия - от салата, през овесени ядки и основни ястия.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща