Суперхраните, които могат да спасят живота ни (1 част)

Автор: New Me

07 Март 2019

Има храни, които избираме в дневното си меню, защото обичаме, защото са ни вкусни, точно както някои пък избягваме. Но има храни, които са много повече от средство за удоволствие или задоволяване на глада. Те носят неподозирани ползи за здравето. И могат не само да го подобрят значително, а дори да спасят живота ни. Тези 12 суперхрани са сред най-здравословните храни на планетата.

Яйчни жълтъци

Някои хора препоръчват да се отървеш от жълтъците заради холестерола в тях, но това е абсолютна глупост. В жълтъка се съдържат всички хранителни вещества. Бялата част на яйцето съдържа главно протеин. Ето защо, изхвърлянето на жълтъка е почти най-тъпото нещо, което можеш да направиш. Холестеролът в диетата не влияе на холестерола в кръвта и проучванията показват, че консумацията на яйца абсолютно няма връзка с някое заболяване. Това е стар мит, който отказва да умре. Има много малко храни, които само се доближават до ползите на яйцата. Едно яйце съдържа всички хранителни вещества, необходими на организма.

Яйцата са богати на:

Протеин - едно голямо яйце съдържа 6 грама висококачествен протеин с всички основни аминокиселини.

Лутеин и зеаксантин - тези антиоксиданти са мощни протектори срещу очни заболявания.

Витамини А, В2, В5, В12

Желязо, Фосфор, Селен

Холин - Яйцата са сред най-добрите диетични източници на холин, което е много важно за здравето на мозъка.

Проучванията показват, че яденето на яйца за закуска може да ви помогне да загубите голяма част от излишните килограми. 

Яйцата са сред най-хранителните и пълноценни храни на планетата. Жълтъкът съдържа почти всички хранителни вещества, а белтъкът е предимно протеин.  


Чесън

Чесънът е много питателна и съдържаща няколко биоактивни съединения храна. Много проучвания са изследвали ефектите му върху сърдечно-съдовите заболявания. Доказано е, че чесънът понижава триглицеридите в кръвта и холестерола. Той също така може да намали агрегацията на тромбоцитите, което теоретично може да намали риска от инсулт. Едно проучване показва също, че екстрактът от чесън може значително да понижи кръвното налягане. Той може също да убива микроби като бактерии и гъбички. Едно от активните съединения в чесъна също е доказано, че убива супер-бактерията MRSA, която се превръща във все по-голяма заплаха за човешката раса поради резистентност към антибиотици. Можете да консумирате екстракт от чесън от добавки или просто да добавите чесън към храните, които хапвате. Свежият чесън е най-добрият вариант.

Няколко проучвания показват, че чесънът може да подобри здравето на сърцето.  

Черен дроб

Нашите предци - ловци, не просто са яли месото на животните, както повечето от нас. Но са хапвали и органите - мозък, бъбреци, сърце, костен мозък, черен дроб и дори тестиси. Органите всъщност са най-хранителните части на животното и най-хранителната част от тях е черният дроб. Той също така концентрира много ключови хранителни вещества като желязо, В12 и някои други. Черният дроб е толкова хранителен, че някои хора го наричат мултивитамини от природата. Също така съдържа огромни количества хранителни вещества като фолиева киселина, В3, В5, В6 и други.

Само едно хранене на седмица с черен дроб значително ще увеличи средния прием на много ключови хранителни вещества.

Кале

Кале е сред най-питателните зеленчуци, които можете да ядете. 100-грамовата порция Кале съдържа само 50 калории и 10 грама въглехидрати (2 от които са фибри). Той е богат на калций и калий. Съдържа биоактивните съединения сулфорофан и индол-3-карбинол (също в броколи и други зеленчуци), за които е доказано, че помагат за борба с рака в епруветки и експериментални животни. 

Калето е сред най-питателните зеленчуци, които можете да ядете, съдържащи невероятно количество хранителни вещества в сравнение с калорийната им стойност.  

Кокосово масло

Кокосовото масло е най-доброто олио за готвене, което можете да използвате. Състои се почти изцяло от наситени мазнини, което го прави много устойчиво на висока температура. Повечето от мастните киселини в него са със средна дължина, така наречените средно верижни триглицериди (МСТ). Най-разпространената мастна киселина в кокосовото масло е 12-въглеродната лауринова киселина. Средно-верижните триглицериди са идеалните мазнини за загуба на тегло, тъй като те могат да повишат ситостта и да ускорят метаболизма в сравнение с другите мазнини. Доказано е, че лауриновата киселина има антимикробни свойства и е ефективен убиец на патогени като бактерии, вируси и гъбички. 

Кокосовото масло е най-добрият избор за готвене при високи температури. Той също има мощни ползи за здравето и може да ви помогне да отслабнете в сравнение с други мазнини.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща