Суперхраните, които могат да спасят живота ни (2 част)

Автор: New Me

07 Март 2019

Има храни, които избираме в дневното си меню, защото обичаме, защото са ни вкусни, точно както някои пък избягваме. Но има храни, които са много повече от средство за удоволствие или задоволяване на глада. Те носят неподозирани ползи за здравето. И могат не само да го подобрят значително, а дори да спасят живота ни. Тези 12 суперхрани са сред най-здравословните храни на планетата.  

Суперхраните, които могат да спасят живота ни (1 част)

Сладък картоф 

Сладките картофи са много питателни и богати на някои основни хранителни вещества като витамин А, витамин С и калий. Те също са относително богати на фибри. Ако искате да ядете въглехидрати, тогава определено трябва да се придържате към по-здравословни такива като сладки картофи. 

Сладките картофи са без съмнение сред най-здравословните храни, съдържащи нишесте.  


Боровинки 

Боровинките са изключително вкусни и доста богати на хранителни вещества в сравнение с тяхната калорична стойност. Едно проучване при мъже и жени с метаболитен синдром показва, че боровинките значително понижават кръвното налягане и маркерите на окислен LDL холестерол. Друго проучване при по-възрастни хора показва, че боровинките могат да подобрят паметта. Освен това има много изследвания върху експериментални животни и епруветки, показващи, че съединенията в боровинките могат да помогнат за предотвратяване на рак. Те също са с относително ниско съдържание на въглехидрати.

Боровинките са много богати на антиоксиданти и имат сравнително ниско съдържание на въглехидрати, което ги прави идеални за хора, спазващи диети.  

Водорасли 

Йодът е хранителен елемент, който често липсва в съвременните диети. Това хранително вещество е от решаващо значение за здравето на щитовидната жлеза, а тя пък е много важна за здравето на останалата част от тялото. Недостигът на йод може да доведе до умора, умствена изостаналост и много заболявания. За съжаление, повечето храни, които ядем днес, са със сравнително ниско съдържание на йод. Обаче много йод е концентриран в морето, а морските храни са отлични източници на това хранително вещество. 

Водораслите са отличен източник на йод, хранителен елемент, който липсва в съвременната диета и е изключително важен за здравето на щитовидната жлеза.  

Сьомга

Сьомгата е една от "мастните" риби. Тези мазнини са предимно омега-3 мастни киселини, от които повечето хора не получават достатъчно. Консумирането на мазна риба като сьомга 1-2 пъти седмично до голяма степен задоволява нуждата на тялото от омега-3 мазнини. Освен това сьомгата е много богата на висококачествени протеини и много хранителни вещества. Те включват калий, селен, витамини В1, В3, В6 и В12. Редовното хранене с мастни риби е свързано с по-малък риск от деменция и сърдечно-съдови заболявания. 

Сьомгата е много богата на омега-3 мастни киселини и хранителни вещества. Добра идея е да се ядат мазни риби веднъж или два пъти седмично.  

Рибено масло 

Най-лесният начин да добавите Омега-3 в диетата си е да добавите рибено масло. Най-доброто рибено масло е маслото от черен дроб на риба треска. Една супена лъжица от него съдържа общо 2,6g Омега-3 мастни киселини, което е повече от препоръчителната дневна доза. Ако не ядете много Омега-3 от животински храни, помислете за допълване със супена лъжица масло от черен дроб на риба треска всеки ден. 

Маслото от черен дроб от риба треска е един от най-добрите източници на Омега-3 мастни киселини, Витамин D3 и Витамин А.  

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща