Защо овесени ядки са чудесен избор за закуска?

Автор: New Me

25 Февруари 2020

Неведнъж сме имали повод да говорим защо диетата е толкова важна за цялостното здра. Затова превръщането на овесените ядки в ежедневен навик може да бъде умен избор. Може би сте чували много мнения "против" и "за" закуската, а и защо точно с тази храна да започва денят ни. Наистина ли овесената каша е толкова добра за вас?

Е, от една страна, овесът е перфектен пример за здравословен пълнозърнест продукт. Те предлагат добре балансирано хранене плюс фибри и антиоксиданти. И имат повече протеини и здравословни мазнини от останалите зърнени храни.

Една порция овес представлява 51 грама въглехидрати, 13 грама протеини, 8 грама фибри и 5 грама мазнини. Получавате всичко това плюс значителни нива на много витамини и минерали само за 303 калории.

Но какво всъщност се случва, ако ядете овесена каша всеки ден? 

Получавате здравословна доза антиоксиданти
 
Антиоксидантите са важни, защото се свързват и неутрализират вредните свободни радикали в организма. Има много различни видове антиоксиданти, но овесената каша е богата на тип, наречен полифеноли. По-конкретно, овесената каша съдържа един вид полифенол, наречен авентрамид и на практика е единствената храна, която го съдържа.

Смята се, че авентрамидът понижават кръвното налягане, тъй като те засилват производството на азотен оксид. Азотният оксид е отговорен за разширяването на кръвоносните съдове и за подобряване на кръвния поток. Както при повечето антиоксиданти, авентрамидите имат противовъзпалителни ефекти, но необичайно те са склонни и да намаляват сърбежа.

Ще се възползвате от специален вид влакно

Фибрите са важни за цялостното храносмилателно здраве, а овесът съдържа голямо количество от специален вид, наречен бета-глюкан. Бета-глюканът е разтворима фибри, която се разтваря частично при хранене и произвежда гъст гел в червата. Защо това е желателно?

Установено е, че редовната консумация на бета-глюкан намалява LDL (лошия) холестерол, както и общия брой на холестерола. Той понижава кръвната ви захар и инсулиновия отговор, необходими за преработка на глюкоза. Бета-глюканът също поддържа здравето на добрите бактерии в червата ви и като бонус ви помага да се чувствате пълноценни по-дълго.

.Ще подобрите нивата на холестерол и кръвна захар
 
Затова нека поговорим малко повече за тези критични мерки за здравето. Високият холестерол е един от водещите индикатори за сърдечни заболявания, който е убиец номер едно на възрастните в целия свят. Бета-глюканът в овеса намалява както общия, така и LDL холестерола, като увеличава производството на богата на холестерол жлъчка и намалява нивото на холестерола, циркулиращ в кръвта.

Като разтворими фибри, бета-глюканът подобрява и нивата на кръвната захар, както и инсулиновия отговор на глюкозата. Това е така, защото гелът, създаден от бета-глюкан, забавя изпразването на стомаха в червата. Следователно глюкозата се изхвърля в кръвта по-бавно и равномерно, което позволява на инсулина да го преработва без да се бори.

Ще откриете, че отслабването е по-лесно

Няма магическа пръчка, когато става дума за отслабване, но има храни могат да ви помогнат по пътя. Копнежът към храната е едно от най-трудните неща за преодоляване, когато се опитвате да отслабнете, така че да се чувствате пълноценни, колкото е възможно по-дълго след хранене е от решаващо значение.

За пореден път бета-глюканът идва на помощ, тъй като насърчава отделянето на пептид YY (PYY). PYY е хормон, който червата ви произвеждат, когато приема храна. Това е хормон, свързан със ситостта и проучванията показват, че води до намален прием на калории и по-нисък общ риск от затлъстяване.

Ще имате страхотен инструмент за грижа за кожата
 
И накрая, не е задължително да ядете овесени ядки, за да получите някои от ползите. Забелязали ли сте някога колко продукти за грижа за кожата съдържат овес? Това е така, тъй като отдавна е известно, че финият смлян овес намалява възпалението, дразненето и сърбежа на кожата.

Има много рецепти за домашно приготвени маски за овесени ядки, съдържащи други съставки като мед, яйчен жълтък, кисело мляко и кокосово масло. Как ще направите своя зависи от вашата крайна цел. Ако търсите ексфолиране, вероятно ще оставите овеса цял. Ако се надявате да намалите симптомите на екзема или друго дразнене на кожата, силата на смляния овес може да работи по-добре.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща