12 храни, които ядем напълно погрешно

Автор: New Me

17 Септември 2019

Все повече хора се интересуват от качеството на храните, които хапват. Често обаче пренебрегваме или подценяваме факта, че ядем някои неща по съвсем грешен начин. Например аспержите, ягодите, киселото мляко и бобът са здравословни храни, но често не ги ядем правилно и в крайна сметка не усвояваме пълноценно хранителните им ползи. 

Ленено семе

Ленените семена съдържат фибри, омега-3, лигнани и фитонутриенти - всички са ценни вещества за организма. Телата ни обаче не могат да ги храносмилат, когато са изядени цели. Ето защо те трябва да бъдат смлени, преди да бъдат приети, за да не загубят полезните си свойства.

Аспержи

Аспержите никога не трябва да се готвят в микровълновата, дори когато имате малко време, което да отделите за готвене. Иначе изгубват съдържанието на витамин С. Идеалният начин да приготвите стръкове от аспержи е като ги задушите или запържите, така че да станат крехки и хрупкави.

Киви

Кожата на кивито съдържа висока концентрация на хранителни вещества, особено фибри, фолати и витамин Е. Консумацията на целия плод увеличава съдържанието на фибри, витамин Е и фолати с 50%, 32% и 34%. Тъй като много хора не консумират достатъчно от тези хранителни вещества в диетата си, яденето на киви с кожата е един лесен начин да увеличите приема.

Домати

Доматите са сред храните, които трябва да се консумират варени, така че човек може да се възползва от хранителни вещества като ликопен, който предпазва от тумори и сърдечни заболявания. Хранителните вещества се увеличават, ако загреете доматите в топла вода.

Черен чай

Черният чай е една от най-консумираните напитки, но внимавайте да не го смесите с мляко. Млечните продукти не влияят добре на антиоксидантите, които съдържа. Реално блокират сърдечно-съдовите ползи от чая, тъй като млечните протеини затрудняват усвояването на хранителните вещества от него.

Ягоди

Ягодите са богати на фибри, антиоксиданти и витамин С, подобно на повечето червени плодове. Тъй като тялото се нуждае от тези хранителни вещества, тези плодове никога не трябва да се съхраняват нарязани. Когато се режат ягодите, те стават чувствителни към светлина и кислород и губят хранителните си вещества много лесно.

Броколи

Броколите са една от онези храни, които винаги трябва да се ядат сурови или най-много - приготвени на пара. Всъщност, като ги варите или изпържите, те губят витамин С, хлорофил, антиоксиданти и антиракови съединения, които са от съществено значение за организма.

Боб

Сушеният боб съдържа антиоксидантни съединения, наречени фитати, но те се свързват с витамини и минерали, съдържащи се в храната и не могат да бъдат усвоени от организма. Добре би било да ги оставите да се накисват за една нощ.

Чесън

Чесънът съдържа аллицин, антитуморен ензим, който повишава силата си при излагане на въздух. Точно затова чесънът трябва да се накълцва преди да се използва и след това да се остави да почива поне 10 минути. По този начин ползите от него ще бъдат невероятни.

Кисело мляко

Воднистата субстанция, която често се намира отгоре на киселото мляко веднага след отваряне на бурканчето, се нарича суроватка, която съдържа протеин и витамин В12. Следователно, никога не трябва да се хвърля в мивката. Преди да ядете кисело мляко, би било добре да го разбъркате.

Краставици

За предпочитане е краставиците да се хапват заедно с кората им, като се има предвид високото ниво на фибри. Ако обаче не сте сигурни в произхода на зеленчука и не можете да го измиете старателно, за предпочитане е да премахнете кората, за да избегнете приема на пестициди или бактерии.

Суши

Повечето хора ядат суши погрешно. Вие трябва да ядете рулцата с пръсти, а не с клечки. Паничките обикновено се използват за ядене на класическо суши, а не на рулца. Също така е необходимо минимално количество соев сос и никога не трябва да натопявате ориза в соевия сос, само от рибната страна. Джинджифилът и уасаби също не са предназначени да се смесват със соевия сос. Джинджифилът е за почистване на небцето и трябва да се яде самостоятелно, а само малко количество уасаби трябва да се постави директно върху рибата преди ядене.

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща