Защо чиа?!

Photo by Joanna Kosinska on Unsplash

Photo by Joanna Kosinska on Unsplash

Автор: New Me

20 Декември 2017

Чиата извървя дълъг път - от нещо странно и почти екзотично звучащо, до модерната суперхрана. Защо обаче е толкова популярна в момента? Ето няколко причини, които ще ви е интересно да научите.

Само 2 супени лъжици чиа съдържат 10 грама фибри, 138 калории, 17% от необходимата ни дневна доза калций, 12% от тази на желязо и 23% от тази на магнезий. Няма силно изразен вкус или мирис, но е супер полезна.

Вижте още: Да живеем здравословно: Цел за 2018 година ... отслабване!

Чиата е може би най-лесният начин да си набавим омега 3, подобрява работата на мозъка и концентрацията. 

Освен това забързва бавния метаболизъм, като е достатъчно да изядете 2 супени лъжици чиа - не е нужно да прекалявате. Допълнителен плюс е, че помага при проблеми с кръвната захар. 

Вижте още: Защо тези храни са толкова полезни?

Чиата прави костите по-здрави и може да намали риска от остеопороза заради високото съдържание на калций. 

Ако попитате как да консумирате чиата, вероятно повечето хора ще ви препоръчат да сложите една пълна лъжица от нея в чаша с вода и да я изпиете, за по-добра работа на стомаха. Има обаче и далеч по-вкусни и приятни начини да я хапвате. 

Например като топинг за кисело мляко, след като сте я минали през блендер - божествено. Друг вариант е смути с авокадо и чиа. Важно е също така да подбирате продуктите внимателно - не всичко, което купувате и има надпис "Чиа", е полезно. Следете за прекалено съдържание на захар и други вредни съставки - със сигурност не бихте искали това. 

Вижте още:

Защо шоколадът е полезен? (Поне) 8 причини

Ползите да бъдеш благодарен

Защо кестените са доста повече от просто кестени?

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща