Защо продават портокалите в червена мрежа?

Автор: New Me

27 Май 2020

Ако даден детайл в опаковката на храната изглежда като да не служи за практическа цел, вероятно е маркетингова тактика. Един такъв пример е класическата мрежеста торба с портокали, срещана в почти всеки супермаркет. Когато портокалите не се продават свободни на рафта, те почти винаги се предлагат в тези червени мрежести торбички.

Опаковката може да изглежда обикновена, но се оказва, че тя е специално създадена, за да накара купувачите да искат да закупят продукта. Оранжевият цвят "изскача", когато се сдвоява с червения цвят повече, отколкото с жълто, зелено или синьо. Това означава, че когато видите един куп портокали зад червена мрежа, мозъкът ви приема, че те са по-"оранжеви" (и следователно по-свежи и по-качествени), отколкото биха били, ако ги видите сами. Точно по тази причина се избира червено при направата на торбички за плодове като грейпфрути или мандарини, които също са оранжеви на цвят.  

За опаковките с лимон зеленото се избира по-често, за да изпъкне жълтата кора. Ако лимоните се продават в същите червени торбички като други цитрусови плодове, червените и жълти оттенъци заедно всъщност биха направили плодовете да изглеждат оранжеви.

Следващия път, когато посетите супермаркета, вижте дали можете да забележите многото начини, по които магазинът е настроен, за да повлияе на вашите решения за покупка. Елементите на нивото на очите вероятно ще бъдат по-скъпи от тези на рафтовете над и под тях, а продуктите в близост до касата вероятно ще бъдат по-евтини и по-привлекателни като импулсни покупки. 

* Този текст не може да бъде препечатван и копиран в други медии без изричното разрешение нa редакцията на Newme.bg
Предишна Следваща